
Honda NX500 vs CFMOTO 450MT
V předchozím článku jsem popsal, proč mně nevyhovoval stroj CFMOTO 450MT. Po prodeji cfka jsem sháněl v podobné cenové kategorii novou motorku, která bude vhodná více na silnici a nebude mít mouchy jako 450MT. A finální volba padla na crossover Honda NX500 za 155.000 kč.
Tento článek obsahuje mé osobní subjektivní názory, závěr si udělejte sami dle svých preferencí.
Proč Honda?
- kvalitní značka
- cena
- záruka 6 let
Porovnání Honda NX500 vs CFMOTO 450MT
Honda NX500 výhody
Výhody oproti CFMOTO 450MT:
- žádné cukání plynu
- převody vhodnější na silnici
- robustnější a důvěryhodnější motor
- dospělejší (hlubší) zvuk z výfuku
- lépe chráněná/vedená kabeláž/hadičky
- účinnější přední brzdy - dva kotouče
- kvalitnější tlačítka
- řazení je přesnější
- pocitově to lépe žehlí nerovnosti na silnici
- pár koní navíc je znát, je zde výkonová rezerva
- maximální zatížení do 180 kg (450MT do 150 kg)
Honda NX500 nevýhody
A také je třeba uvést pár záporů oproti CFMOTO 450MT, které ale nejsou tak zásadní:
- jsou trochu cítit vibrace od motoru
- sedlo není tak pohodlné
- baterie není Li-Ion (ale gelová)
- horší výbava v základu - uvítal bych alespoň blastry a 12V/usb nabíjení
- drahé značkové díly
- plexi je nízké a nechrání dostatečně před větrem
- do terénu tato motorka není
- aplikace Honda RoadSync je nekvalitní (padá, zasekává se, sama se klidně úplně resetuje a odpáruje)
Resumé
I přes nějaké ty malé zápory jsem velice spokojený, a Honda NX500 je pro mě skvělý univerzální stroj.