Ze života: Nejde mi outlook
Nedávno mně volali z jedné nejmenované firmy, že se stala tragédie - na všech PC nefunguje Outlook, internet však jde. Po příjezdu na místo zjišťuji stav - na třech PC je Windows 10 a Outlook 2016 s tím, že je všude nastavená jedna emailová schránka přes IMAP.
Outlook se tváří, že je vše v pořádku (bez jediné chyby), avšak poslední email pochází se včerejšího rána. Provedu nejdřív diagnostiku stavu připojení k internetu - ten sice jede tak nějak jen na tři válce (sem tam packet loss), ale funguje. Provedu tedy v Outlooku test spojení - vše OK. Nové emaily však nikde... Jdu tedy ověřit spojení přes telnet na poštovní server a ten také v pořádku odpovídá.
Volám správci mailserveru a ten sděluje, že se na to hned podívají a zavolají. Odjíždím pryč a za nějaké čtyři hodiny obdržím konečně hovor, kde správce sděluje, že je vše OK a ve schránce jsou přímo na mailserveru vidět nové zprávy, i za dnešní den. Moc se mně tomu nechce věřit a tak ho prosím o link do webmailu, abych si to sám ověřil (uživatelé o webmailu neměli ani potucha). Po přihlášení bohužel zjišťuji, že admin má pravdu a nové emaily tam skutečně jsou. Jdu tedy zkusit nastavit nový profil do Outlooku pod jiným účtem ve Windows a tam je stav naprosto shodný jako dosud = stáhne se stav do včerejšího dne. WTF???
Nevěřícně se na to dívám a jdu znovu do webmailu s tím, že se podívám, která zpráva následuje za tou poslední staženou v Outlooku = a ta má 24 MB! Příčina tedy nalezena = vlivem výpadků konektivity Outlook nemá šanci takto velký email stáhnout a snaží se o to pořád dokola a nikomu nic nezahlásí. No prostě paráda... Email smažu s radostí a hle - všechny zprávy se hned nasosají.
Ponaučení pro tyto případy: Vhodným řešením je nastavit si v Outlooku, aby stahoval pouze hlavičky (záhlaví zpráv) a ne rovnou celé zprávy.