Aero L-29 Delfín (Maya)
Aero L-29 Delfín je československý cvičný letoun. První let se uskutečnil 5.4.1959. Je řešen jako dvoumístný jednomotorový středoplošník. Vznikl na základě požadavku z konce padesátých let, kdy sovětské letectvo hledalo cvičný proudový letoun, který nahradí letouny z této kateogie, které stále využívaly pístové motory. Neuspěšnými konkurenty L-29 byly v té době letuny TS-11 Iskra a Jak-30. Výroba Delfínů probíhala od roku 1963 do roku 1974 a vyrobilo se celkem 3.665 kusů. Výroba byla uskutečňována jak v Aeru Vodochody, tak v Letu Kunovice.
Základní informace
První let: 5.4.1959 Posádka: 2 muži Délka: 10,81 m Výška: 3,13 m Rozpětí: 10,29 m Nosná plocha: 19,8 m² Hmotnost prázného: 2.280 kg Hmotnost vzletová: 3.286 kg Hmostnost maximální: 3.540 kg Pohonná jednotka: 1x proudový motor od Motorletu- M701C - 8,7 kN
Výkon
Maximální rychlost: 655 km/h (Mach ?) Taktický dolet: km Přeletový dolet: 894 km Dostup: 11.500 m Stoupavost: 14 m/s Zátěž na plochu: 166 kg/m² Tah k hmotnosti: 0,25 Maximální násobky G: -?/+? gVerze
- XL-29: prototyp
- L-29: základní verze
- L-29A: jednomístná verze
- L-29R: fotoprůzkumná verze
- L-29RS: upravená jednomístná verze L-29R
Výzbroj
Kanón: Je možné podvěsit. Řízené střely vzduch / vzduch:- N/A
- N/A
- Ano
- Ano
L-29: Fotogalerie
[nggallery id=13]
Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj technických dat: En.Wikipedia.org
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj technických dat: En.Wikipedia.org