Flaming cliffs 3: Letový deník

Flaming cliffs 3: Letový deník

Flaming cliffs 3: Letový deník Jdu na přistání a mezitím se kolem mihnou dvě Su-33 ve formaci. Na stojánce vypínám motory, otevírám kokpit a sleduji co se bude dít. Člověk s Mi-8MTV2 má z mé návštěvy evidentně radost, své střeštěné manévry stupňuje a směruje čím dál blíž ke mně. Trochu se obávám, aby ten mixér nerozštípal a nespadl s ním na mě...

Letový deník - nebojový (8.11.2013)

Na veřejném serveru virtual-aerobatics.com startuji ze vzduchu s F-15C nedaleko letiště Novorossiysk. Po zjištění, že se v blízkém okolí nevyskytuje žádný stroj, což je pochopitelně v online režimu na nic, jsem se rozhodl na přelet na Kubuleti (cca 600 km), kde to v danou chvíli žije piloty se Su-25 a Su-27. Letmý pohled na stav zásob paliva mně však ukazuje, že bez dotankování doletím sotva na Galendzhik, stáčím se proto na přistání v Novorossiysku. Na stojánce nechávám napumpovat nádrže až po okraj a podvěšuji tři další. Startuji a stoupám na 20.500 feetů směr Kubuleti. Ve výšce okolo 10.000 feetů se náhle objeví druhá F-15 a její pilot se ke mně evidentně chce připojit. Pomalu se přibližuje, i když oba máme plnou forsáž - on je totiž lehčí, bez podvěsů a hlavně s téměř prázdnými nádržemi. Po pěti minutách se dotáhl až na 100 m a pak přišlo nevyhnutelné - náhle pomalu ztrácí rychlost a výšku. Došla mu samozřejmě šťáva, pokračuji proto konečně dále sám. Po cca 20 minutovém letu s plnou forsáží a 50% stavu paliva ve vnitřních nádržích se ohlašuji na ATC Kubuleti, že půjdu na přistání. Dostávám kurz a začínám klesat, po přiblížení ATC povoluje přistání - dráha je volná. Mířím hned na stojánku, abych doplnil palivo a při tom se rozhoduji odebrat jednu podtrupovou nádrž. Bohužel během přeletu se zde změnila situace a jediným strojem v okolí jsem jen já a Su-33, která se probouzí k životu v protějším úlu. Dle mapy se hlavní letová aktivita přesunula na Batumi (UGSB), ihned nahazuji motory a vyrážím tímto směrem v malé výšce. [singlepic id=1797 w=560 float=none] Při přeletu nad letištěm v Batumi si ihned všimnu nějakého nadšence s Mi-8MTV2, který poletuje mezi terminálem a ranvejí a při tom se všelijak točí. Dávám forsáž, zapnu dýmovnice a provedu také pár zbrklých manévrů na pozdravení. Jdu na přistání a mezitím se kolem mihnou dvě Su-33 ve formaci. Na stojánce vypínám motory, otevírám kokpit a sleduji co se bude dít. Člověk s Mi-8MTV2 má z mé návštěvy evidentně radost, své střeštěné manévry stupňuje a směruje čím dál blíž ke mně. Trochu se obávám, aby ten mixér nerozštípal a nespadl s ním na mě. To se naštěstí nestalo a já vidím, že se na stojánku blíží i dvě zmiňované Su-33. Pojíždí a parkují velice citlivě poblíž mě, chvíli na sebe koukáme a nad námi neustále poletuje šílenec s Mi-8. Su-33 se během chvíle opět vydávají na vzletovou dráhu a já je chci následovat. Rychle nahazuji motory a pojíždím. Nad letištěm se mezitím prožene ve výšce 200 stop Su-25 a pokračuje někam do vnitrozemí. Třiatřicítky už jsou vedle sebe připravené ke startu a roštují motory. Přemýšlím zda se k nim připojit už na dráze, ale nakonec to zavrhuji. Oni dávají plnou forsáž, startují a najednou se ozve rána... V té rychlosti nešlo ani poznat kdo za srážku mohl. V chatu se zobrazí prosté a maximálně výstižné: "WTF?". Nedá se nic dělat, prokličkuju mezi troskami z obou letounů a vzlétám, abych si pro dnešek naposledy zablbnul. [singlepic id=1799 w=560 float=none]

Letový deník - nebojový (10.11.2013)

Od dnešního létání jsem nic nečekal, ale příjemně nakonec překvapilo. Od doby, co vlastním Flaming cliffs 3, vybírám si převážně stroje Su-25 nebo F-15C. Dnes jsem si ale pro změnu dal Su-27 a z letiště Kobuleti to namířil na Batumi, kde můj radar nalezl nějaké objekty. Po přiblížení zjišťuji, že se jedná o Su-25T a UH-1H. Provedu pár průletů okolo Su-25, která jde na přistání a já ji následuji. Zaparkujeme vedle sebe a s pilotem Vladislavem z Ruska prohodíme pár vět na chatu. Tím hlavním je, že navrhuje, ať si vezmu také Su-25 a zkusíme pár figur ve formaci. Souhlasím a ihned přezouvám na Su-25 z Kutaisi. [singlepic id=1803 w=560 float=none] Udržujeme "textový" kontakt a po nutném pozemním servisu jdu nahoru. Chvíli po vzhletu už v dálce vidím linoucí se modročervený dým, tak se k němu pomalu přibližuji. Dlouho jsem ve formaci nelétal, natož s pomalou pětadvacítkou, mám proto zpočátku problémy zkorigovat rychlost a kurz. Když se mně to konečně podaří, udržujeme rychlost 450 a kurz 247. [singlepic id=1805 w=560 float=none] Oba malujeme po obloze barevné čáry a to dlouho nezůstalo bez povšimnutí. Jako první přilétá A-10C a zaujímá pozici přímo za vedoucím strojem, já se držím za pravým křídlem. O pár minut později se vzadu se námi znenadání zjeví ještě F-15C a začně opisovat spirálu okolo našich kouřových ohonů ve stylu Breitling Jet Teamu. Abych to příliš neprodlužoval, do formace se ještě později přidala další F-15 a Su-27. Zhruba hodinový let nakonec přeruší moje ztráta konektivity a nevyhnutelné vykopnutí ze serveru. [singlepic id=1808 w=560 float=none]
Ikonka Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto titulem, které chcete doplnit do tohoto článku?
Ikonka Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže. Ikonka Zdroj grafiky a fotografií: Eagle Dynamics | Zdroj dat: cloud.up4.cz | Výrobce: Eagle Dynamics
Kde pokračovat?

//
//


//

Související obsah

letectví

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.