Flaming cliffs 3: Letový deník
Jdu na přistání a mezitím se kolem mihnou dvě Su-33 ve formaci. Na stojánce vypínám motory, otevírám kokpit a sleduji co se bude dít. Člověk s Mi-8MTV2 má z mé návštěvy evidentně radost, své střeštěné manévry stupňuje a směruje čím dál blíž ke mně. Trochu se obávám, aby ten mixér nerozštípal a nespadl s ním na mě...
//
//
//
Letový deník - nebojový (8.11.2013)
Na veřejném serveru virtual-aerobatics.com startuji ze vzduchu s F-15C nedaleko letiště Novorossiysk. Po zjištění, že se v blízkém okolí nevyskytuje žádný stroj, což je pochopitelně v online režimu na nic, jsem se rozhodl na přelet na Kubuleti (cca 600 km), kde to v danou chvíli žije piloty se Su-25 a Su-27. Letmý pohled na stav zásob paliva mně však ukazuje, že bez dotankování doletím sotva na Galendzhik, stáčím se proto na přistání v Novorossiysku. Na stojánce nechávám napumpovat nádrže až po okraj a podvěšuji tři další. Startuji a stoupám na 20.500 feetů směr Kubuleti. Ve výšce okolo 10.000 feetů se náhle objeví druhá F-15 a její pilot se ke mně evidentně chce připojit. Pomalu se přibližuje, i když oba máme plnou forsáž - on je totiž lehčí, bez podvěsů a hlavně s téměř prázdnými nádržemi. Po pěti minutách se dotáhl až na 100 m a pak přišlo nevyhnutelné - náhle pomalu ztrácí rychlost a výšku. Došla mu samozřejmě šťáva, pokračuji proto konečně dále sám. Po cca 20 minutovém letu s plnou forsáží a 50% stavu paliva ve vnitřních nádržích se ohlašuji na ATC Kubuleti, že půjdu na přistání. Dostávám kurz a začínám klesat, po přiblížení ATC povoluje přistání - dráha je volná. Mířím hned na stojánku, abych doplnil palivo a při tom se rozhoduji odebrat jednu podtrupovou nádrž. Bohužel během přeletu se zde změnila situace a jediným strojem v okolí jsem jen já a Su-33, která se probouzí k životu v protějším úlu. Dle mapy se hlavní letová aktivita přesunula na Batumi (UGSB), ihned nahazuji motory a vyrážím tímto směrem v malé výšce. [singlepic id=1797 w=560 float=none] Při přeletu nad letištěm v Batumi si ihned všimnu nějakého nadšence s Mi-8MTV2, který poletuje mezi terminálem a ranvejí a při tom se všelijak točí. Dávám forsáž, zapnu dýmovnice a provedu také pár zbrklých manévrů na pozdravení. Jdu na přistání a mezitím se kolem mihnou dvě Su-33 ve formaci. Na stojánce vypínám motory, otevírám kokpit a sleduji co se bude dít. Člověk s Mi-8MTV2 má z mé návštěvy evidentně radost, své střeštěné manévry stupňuje a směruje čím dál blíž ke mně. Trochu se obávám, aby ten mixér nerozštípal a nespadl s ním na mě. To se naštěstí nestalo a já vidím, že se na stojánku blíží i dvě zmiňované Su-33. Pojíždí a parkují velice citlivě poblíž mě, chvíli na sebe koukáme a nad námi neustále poletuje šílenec s Mi-8. Su-33 se během chvíle opět vydávají na vzletovou dráhu a já je chci následovat. Rychle nahazuji motory a pojíždím. Nad letištěm se mezitím prožene ve výšce 200 stop Su-25 a pokračuje někam do vnitrozemí. Třiatřicítky už jsou vedle sebe připravené ke startu a roštují motory. Přemýšlím zda se k nim připojit už na dráze, ale nakonec to zavrhuji. Oni dávají plnou forsáž, startují a najednou se ozve rána... V té rychlosti nešlo ani poznat kdo za srážku mohl. V chatu se zobrazí prosté a maximálně výstižné: "WTF?". Nedá se nic dělat, prokličkuju mezi troskami z obou letounů a vzlétám, abych si pro dnešek naposledy zablbnul. [singlepic id=1799 w=560 float=none]Letový deník - nebojový (10.11.2013)
Od dnešního létání jsem nic nečekal, ale příjemně nakonec překvapilo. Od doby, co vlastním Flaming cliffs 3, vybírám si převážně stroje Su-25 nebo F-15C. Dnes jsem si ale pro změnu dal Su-27 a z letiště Kobuleti to namířil na Batumi, kde můj radar nalezl nějaké objekty. Po přiblížení zjišťuji, že se jedná o Su-25T a UH-1H. Provedu pár průletů okolo Su-25, která jde na přistání a já ji následuji. Zaparkujeme vedle sebe a s pilotem Vladislavem z Ruska prohodíme pár vět na chatu. Tím hlavním je, že navrhuje, ať si vezmu také Su-25 a zkusíme pár figur ve formaci. Souhlasím a ihned přezouvám na Su-25 z Kutaisi. [singlepic id=1803 w=560 float=none] Udržujeme "textový" kontakt a po nutném pozemním servisu jdu nahoru. Chvíli po vzhletu už v dálce vidím linoucí se modročervený dým, tak se k němu pomalu přibližuji. Dlouho jsem ve formaci nelétal, natož s pomalou pětadvacítkou, mám proto zpočátku problémy zkorigovat rychlost a kurz. Když se mně to konečně podaří, udržujeme rychlost 450 a kurz 247. [singlepic id=1805 w=560 float=none] Oba malujeme po obloze barevné čáry a to dlouho nezůstalo bez povšimnutí. Jako první přilétá A-10C a zaujímá pozici přímo za vedoucím strojem, já se držím za pravým křídlem. O pár minut později se vzadu se námi znenadání zjeví ještě F-15C a začně opisovat spirálu okolo našich kouřových ohonů ve stylu Breitling Jet Teamu. Abych to příliš neprodlužoval, do formace se ještě později přidala další F-15 a Su-27. Zhruba hodinový let nakonec přeruší moje ztráta konektivity a nevyhnutelné vykopnutí ze serveru. [singlepic id=1808 w=560 float=none] Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto titulem, které chcete doplnit do tohoto článku?
Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže. Zdroj grafiky a fotografií: Eagle Dynamics | Zdroj dat: cloud.up4.cz | Výrobce: Eagle Dynamics
Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže. Zdroj grafiky a fotografií: Eagle Dynamics | Zdroj dat: cloud.up4.cz | Výrobce: Eagle Dynamics
Kde pokračovat?
//
//
//