Lotus simulations: L-39 Albatros

Lotus simulations: L-39 Albatros


Lotus simulations: L-39 Albatros
Tento placený a detailně zpracovaný addon pro Flight simulator X zaujme především našince jistě už tím, že se jedná o český cvičný proudový letoun
vyráběný v Aero Vodochody. Albatros byl (a stále je) hojně využívaný po celém světě jak k základnímu výcviku vojenských pilotů proudových letounů (ČR, SK, RU, Thajsko...), tak k akrobacii (Breitling Jet Team, Vjazma Rus Aero Club...) či pro soukromé účely (Czech jet team, Pipsqueak...). Tento model L-39 pochází z dílny Lotus simulations a jedná se o jejich první produkt, tento fakt však vůbec neubírá produktu na kvalitě, ba naopak. Vývoj dle manuálu trval 15 měsíců. K dispozici je celkem 14 modelů viz. obrázek níže. Lotus simulations: L-39 Albatros Tyto modely se od sebe odlišují jak paintingem, tak odlišnostmi v kokpitu (u nearmádních verzí chybí průhledový zaměřovač).

Letový model

Dvěma slovy - velice propracovaný, proto doporučuji pročíst alespoň základní letové charakteristiky L-39C (např. vzletovou a přistávací rychlost, použití klapek apod.), protože tento letoun nedisponuje žádným závratným tahem motoru AI-25TL. Konkrétně má maximální tah 16,87 kN a od země se opravdu neodlepí tak snadno, jako třeba Su-27 v LOFC, což je zřejmé. Pro přehled uvádím základní údaje z manuálu: Letové charakteristiky:
  • Pádová rychlost: 158 km/h
  • Maximální rychlost: 910 km/h
Vzletové charakteristiky:
  • Vzletová rychlost: nad 150 km/h
  • Vzletové klapky: do 250 km/h
Přistávací charakteristiky:
  • Podvozek: pod 300 km/h
  • Vzletové klapky: pod 300 km/h
  • Přibližovací rychlost: 230 km/h
  • Přistávací klapky: pod 230 km/h
  • Dotyková rychlost: 180 km/h
Lotus simulations: L-39 Albatros

Kokpit

Funkční je vlastně vše kromě ovládání zbraňových systémů, které jak víme, ve FSX nelze využívat. Celý kokpit je zpracován ve velkém rozlišení, vše je detailní a čitelné jak z blízka, tak z dálky, tím letouny ze základní nabídky FSX rozhodně neoplývají. V multiplayeru lze např. letět v jednom letounu jako žák/intruktor a lze dokonce zakrýt žákovi výhled ven z kokpitu. Tato technika se používá pro nácvik letu podle přístrojů, ale to už využijí opravdu jen virtuální hardcore piloti. Kokpit instruktora je samozřejmě trochu odlišný, rozepisovat zde rozdíly ale nemá smysl. Lotus simulations: L-39 Albatros

Grafický model

Letoun při externích pohledech vypadá opravdu nádherně a věrně. Pokud k tomu máte i zapnutá přistávací a polohová světla, je iluze skutečného stroje téměř dokonalá. Grafické a objektové zpracování je tedy velice detailní, nic nebylo zanedbáno, snaha o co nejvěrnější zpracování letounu je všude patrná a je asi na samé hranici co engine FSX zvládne. Jsou zde dokonce zahrnuty i takové libůstky jako je namrzání letounu a další.

Zvuky

Těm rovněž není co vytknout, dle dostupných informací jsou použity skutečné zvuky z L-39 a to včetně přepínačů, takže lahoda pro obě uši. Lotus simulations: L-39 Albatros

Resumé

Velice kvalitně a detailně zpracovaný model letounu L-39C, v současné době asi to nejpokročilejší co lze v FSX pilotovat. K dokonalosti tomuto produktu chybí snad pouze použití zbraňového systému a lepší cena, která je vzhledem k tomu, že se jedná pouze o model jednoho letounu do FSX a nikoliv o plnohodnotný samostatný produkt, docela vysoká.
Ikonka Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto titulem, které chcete doplnit do tohoto článku?
Ikonka Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže. Ikonka Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj dat: cloud.up4.cz | Výrobce: Lotus simulations
Kde pokračovat?


Související obsah

letectví

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.