![Lotus simulations: L-39 Albatros](/assets/img/pages/types/5.jpg)
Lotus simulations: L-39 Albatros
![Lotus simulations: L-39 Albatros Lotus simulations: L-39 Albatros](https://cloud.up4.cz/uploads/data/c/lotussim-l-39-switch1.jpg)
Tento placený a detailně zpracovaný addon pro Flight simulator X zaujme především našince jistě už tím, že se jedná o český cvičný proudový letoun
vyráběný v Aero Vodochody. Albatros byl (a stále je) hojně využívaný po celém světě jak k základnímu výcviku vojenských pilotů proudových letounů (ČR, SK, RU, Thajsko...), tak k akrobacii (Breitling Jet Team, Vjazma Rus Aero Club...) či pro soukromé účely (Czech jet team, Pipsqueak...). Tento model L-39 pochází z dílny Lotus simulations a jedná se o jejich první produkt, tento fakt však vůbec neubírá produktu na kvalitě, ba naopak. Vývoj dle manuálu trval 15 měsíců. K dispozici je celkem 14 modelů viz. obrázek níže.
![Lotus simulations: L-39 Albatros Lotus simulations: L-39 Albatros](https://cloud.up4.cz/uploads/data/c/lotussim-l-39/variants.jpg)
Letový model
Dvěma slovy - velice propracovaný, proto doporučuji pročíst alespoň základní letové charakteristiky L-39C (např. vzletovou a přistávací rychlost, použití klapek apod.), protože tento letoun nedisponuje žádným závratným tahem motoru AI-25TL. Konkrétně má maximální tah 16,87 kN a od země se opravdu neodlepí tak snadno, jako třeba Su-27 v LOFC, což je zřejmé. Pro přehled uvádím základní údaje z manuálu: Letové charakteristiky:- Pádová rychlost: 158 km/h
- Maximální rychlost: 910 km/h
- Vzletová rychlost: nad 150 km/h
- Vzletové klapky: do 250 km/h
- Podvozek: pod 300 km/h
- Vzletové klapky: pod 300 km/h
- Přibližovací rychlost: 230 km/h
- Přistávací klapky: pod 230 km/h
- Dotyková rychlost: 180 km/h
![Lotus simulations: L-39 Albatros Lotus simulations: L-39 Albatros](https://cloud.up4.cz/uploads/data/c/lotussim-l-39/lotussim-l-39-5.jpg)
Kokpit
Funkční je vlastně vše kromě ovládání zbraňových systémů, které jak víme, ve FSX nelze využívat. Celý kokpit je zpracován ve velkém rozlišení, vše je detailní a čitelné jak z blízka, tak z dálky, tím letouny ze základní nabídky FSX rozhodně neoplývají. V multiplayeru lze např. letět v jednom letounu jako žák/intruktor a lze dokonce zakrýt žákovi výhled ven z kokpitu. Tato technika se používá pro nácvik letu podle přístrojů, ale to už využijí opravdu jen virtuální hardcore piloti. Kokpit instruktora je samozřejmě trochu odlišný, rozepisovat zde rozdíly ale nemá smysl.![Lotus simulations: L-39 Albatros Lotus simulations: L-39 Albatros](https://cloud.up4.cz/uploads/data/c/lotussim-l-39/lotussim-l-39-3.jpg)
Grafický model
Letoun při externích pohledech vypadá opravdu nádherně a věrně. Pokud k tomu máte i zapnutá přistávací a polohová světla, je iluze skutečného stroje téměř dokonalá. Grafické a objektové zpracování je tedy velice detailní, nic nebylo zanedbáno, snaha o co nejvěrnější zpracování letounu je všude patrná a je asi na samé hranici co engine FSX zvládne. Jsou zde dokonce zahrnuty i takové libůstky jako je namrzání letounu a další.Zvuky
Těm rovněž není co vytknout, dle dostupných informací jsou použity skutečné zvuky z L-39 a to včetně přepínačů, takže lahoda pro obě uši.![Lotus simulations: L-39 Albatros Lotus simulations: L-39 Albatros](https://cloud.up4.cz/uploads/data/c/lotussim-l-39/lotussim-l-39-2.jpg)
Resumé
Velice kvalitně a detailně zpracovaný model letounu L-39C, v současné době asi to nejpokročilejší co lze v FSX pilotovat. K dokonalosti tomuto produktu chybí snad pouze použití zbraňového systému a lepší cena, která je vzhledem k tomu, že se jedná pouze o model jednoho letounu do FSX a nikoliv o plnohodnotný samostatný produkt, docela vysoká.![Ikonka Ikonka](https://cloud.up4.cz/uploads/data/pics/icons/arrow1_se.gif)
![Ikonka Ikonka](https://cloud.up4.cz/uploads/data/pics/icons/arrow1_se.gif)
![Ikonka Ikonka](https://cloud.up4.cz/uploads/data/pics/icons/tools.gif)
Kde pokračovat?