PHP OOP: Základy objektového programování – objekty [2]
V návaznosti na předešlý článek, který se věnuje třídám v objektově orientovaném programování, poposkočíme na to co jsou to ty objekty.
PHP OOP - co je to objekt?
Objekt je instancí dané třídy, skládá se z vlastností a operací. Pomocí atributů se pak definují konkrétní hodnoty objektu (instance).
Taková definice je sice hezká, ale bohužel moc běžnému člověku neřekne, lepší bude uvést si příklad - chceme třeba vytvořit nový objekt $okurka třídy Zelenina:$okurka = new Zelenina()
Dále můžeme přidat atributy $barva a $hmotnost, což znamená přiřadit okurce (objektu) konkrétní hodnotu barvy a hmotnosti:$okurka->barva = 'zelená'
$okurka->hmotnost = '200'
PHP OOP - jak vytvořit objekt?
Navážeme ale i na předešlý článek, kde jsme vytvořili třídu classes/Letadla.php s atributy třídy $oznaceni, $rychlost a $hmotnost. Do této třídy přidámě nový objekt (instanci) $stihacka a nastavíme mu konkrétní atributy (vlastnosti):
$stihacka = new Letadla(); //nový objekt (instance) třídy Letadla
$stihacka->oznaceni = 'F-16'; //atribut objektu (instance)
$stihacka->rychlost = 2124; //atribut objektu (instance)
$stihacka->hmotnost = 12003; //atribut objektu (instance)
Nový objekt stíhačka má tedy atributy oznaceni F-16, rychlost 2124 km/h a hmotnost 12003 kg.