PHP OOP: Základy objektového programování – objekty [2]

PHP OOP: Základy objektového programování – objekty [2]

V návaznosti na předešlý článek, který se věnuje třídám v objektově orientovaném programování, poposkočíme na to co jsou to ty objekty.

PHP OOP - co je to objekt?


Objekt je instancí dané třídy, skládá se z vlastností a operací. Pomocí atributů se pak definují konkrétní hodnoty objektu (instance).

Taková definice je sice hezká, ale bohužel moc běžnému člověku neřekne, lepší bude uvést si příklad - chceme třeba vytvořit nový objekt $okurka třídy Zelenina:
$okurka = new Zelenina()

Dále můžeme přidat atributy $barva a $hmotnost, což znamená přiřadit okurce (objektu) konkrétní hodnotu barvy a hmotnosti:
$okurka->barva = 'zelená'
$okurka->hmotnost = '200'

PHP OOP - jak vytvořit objekt?


Navážeme ale i na předešlý článek, kde jsme vytvořili třídu classes/Letadla.php s atributy třídy $oznaceni, $rychlost a $hmotnost. Do této třídy přidámě nový objekt (instanci) $stihacka a nastavíme mu konkrétní atributy (vlastnosti):


$stihacka = new Letadla(); //nový objekt (instance) třídy Letadla
$stihacka->oznaceni = 'F-16'; //atribut objektu (instance)
$stihacka->rychlost = 2124; //atribut objektu (instance)
$stihacka->hmotnost = 12003; //atribut objektu (instance)



Nový objekt stíhačka má tedy atributy oznaceni F-16, rychlost 2124 km/h a hmotnost 12003 kg.

Související obsah

serial-php-oop

php

programovani

vyvoj

php-oop

Komentáře

Vaše reakce na PHP OOP: Základy objektového programování – objekty [2]

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.