letectví

Dnešním dnem startuje na cloud.up4.cz nová kategorie - Speciály. Články pod tímto štítkem budou velmi podrobně zacílené na nějaké téma a to vždy v několika dílech. Hned na začátek si bereme poměrně velké sousto v podobě letounu Su-22M4, který sloužil v našem letectvu ještě před deseti lety a třeba v sousedním Polsku je provozován i v současné době (Su-22M4K a Su-22M3K). No a v prvním díle si o něm musíme nejdříve nutně sdělit základní letecko-technické údaje ...
Všechny odkazy k tématu:
Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
|
|

Suchoj Su-22M4 Fitter
Suchoj Su-22M4 Fitter je jednomístný stíhací-bombardovací letoun s měnitelnou šípovitostí křídla v rozsahu 30°63°. Je určený k ničení nepohyblivých i pohyblivých pozemních cílů a k ničení nemanévrujících a málo manévrujících vzdušných cílů. Může být používán z betonových VPD, VPD z kovových roštů a travnatých VPD. O pohon letounu se stará turbohřídelový motor Ljulka AL-21F-3 s maximálním tahem 112 kN s forsáží a 78 kN bez forsáže. Motor je vybaven systémem předcházení a likvidace pumpáže.

Su-22M4: Hlavní systémy a vybavení

Hlavní systémy

  • Elektrická soustava
  • Hydraulická a vzduchová soustava
  • Palivová soustava
  • SAU - systém automatického pilotování
  • Systém zabezpečení pracovní schopnosti pilota a jeho záchrany v nouzi
  • Ukazatel polohy podvozku, klapek a vzdušných brzd
  • UUAP - systém signalizace úhlů náběhu a přetížení

Vybavení

PrNK-54 - zaměřovací a navigační soustava s počítačem CVM Rádiové a radiotechnické vybavení:
  • Přijímač rádiových návěstních majáků MRP-66
  • Radiolokační rozpoznávač SRO-2 a SBKOE
  • Rádiová stanice R-862
  • Rádiový výškoměr RV-21
Vybavení k vedení vzdušného průzkumu pomocí KKR (kontejner komplexního průzkumu) Vybavení ke kontrole režimů letu a činnosti pilota:
  • MLP-14-3 - zařízení pro magnetický záznam parametrů PrNK-54 a činnosti pilota
  • Periskop pro pozorování zadní polosféry
  • SŠ-45 - fotokulomet
  • TESTER-UZL - zařízení pro záznam parametrů letu
  • Záclonka pro let dle přístrojů

Su-22M4: Výzbroj a ochrana

Výzbroj

Pro účinné ničení pozemních cílů je letoun vybaven kanónovou, bombardovací a raketovou neřízenou a řízenou výzbrojí. Proti málo manévrujícím vzdušným cílům pak zabudovanými kanóny a pohyblivými kanónovými stanovišti. Bojové použití všech typů výzbroje zabezpečuje zaměřovací a navigační soustava PrNK s indikací zaměřovacích parametrů na poloprůzračném zrcadle hlavy zaměřovače S-17VG-1.

Ochrana

  • KDC-23 - pasivní rušič
  • SPO-15LE - palubní radiolokační výstražný přijímač
  • SPS-141MVGE - palubní rušič
Suchoj Su-22M4K Fitter

Su-22M4: Základní letecko-technické údaje

Rychlost

Ve vodorovném letu ve výšce 200 m, při šípovitosti 63° a při forsážním režimu motoru

Bez vnějších podvěsů: 1.350 km/h S pumovou zátěží 2.000 kg: 1.250 km/h

Maximální číslo M ve výšce 11.000 m

Bez vnějších podvěsů: 1.7 M S raketami 2x R-60: 1.6 M

Praktický dostup

Při forsážním režim motoru: 15.200 m Při maximálním režimu motoru: 12.000 m

Maximální dolet

S pumovou zátěží 1.000 kg

Ve výšce 200 m: 1.400 km Ve výšce 8 až 11km: 2.300 km

S pumovou zátěží 2.000 kg

Ve výšce 200 m: 1.070 km Ve výšce 8 až 11km: 1.780 km

Další LTÚ

Přeletový dolet: 2.550 km Objem vnitřních nádrží: 4.640 l Maximální vzletová hmotnost: 19.400 kg Délka rozjezdu při max. hmotnosti a plné forsáži: 1.500 m Maximální přistávací hmotnost: 13.400 kg Délka dojezdu s max. přistávací hmotností při použití padáku: 1.100 m

Su-22: Fotogalerie

Ikonka Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se
! Ikonka Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Ikonka Zdroj grafiky a fotografií: RollStop a Rudi (cloud.up4.cz) | Zdroj technických dat: Jumper
Kde pokračovat?
Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
Speciály - pouze pro registrované
| Speciály - pouze pro registrované
|
|
Tento článek je archivní a pochází z webu o letectví. Není již nijak upravován a nelze ho komentovat.

Podobný obsah

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.