Su-22M4 – Letecko-technické údaje
Dnešním dnem startuje na cloud.up4.cz nová kategorie - Speciály. Články pod tímto štítkem budou velmi podrobně zacílené na nějaké téma a to vždy v několika dílech. Hned na začátek si bereme poměrně velké sousto v podobě letounu Su-22M4, který sloužil v našem letectvu ještě před deseti lety a třeba v sousedním Polsku je provozován i v současné době (Su-22M4K a Su-22M3K). No a v prvním díle si o něm musíme nejdříve nutně sdělit základní letecko-technické údaje ...
|
|
|
|
|
|
Suchoj Su-22M4 Fitter je jednomístný stíhací-bombardovací letoun s měnitelnou šípovitostí křídla v rozsahu 30° až 63°. Je určený k ničení nepohyblivých i pohyblivých pozemních cílů a k ničení nemanévrujících a málo manévrujících vzdušných cílů. Může být používán z betonových VPD, VPD z kovových roštů a travnatých VPD. O pohon letounu se stará turbohřídelový motor Ljulka AL-21F-3 s maximálním tahem 112 kN s forsáží a 78 kN bez forsáže. Motor je vybaven systémem předcházení a likvidace pumpáže.
|
|
|
|
|
|
Všechny odkazy k tématu:
|
|
|
|
|
|
Suchoj Su-22M4 Fitter je jednomístný stíhací-bombardovací letoun s měnitelnou šípovitostí křídla v rozsahu 30° až 63°. Je určený k ničení nepohyblivých i pohyblivých pozemních cílů a k ničení nemanévrujících a málo manévrujících vzdušných cílů. Může být používán z betonových VPD, VPD z kovových roštů a travnatých VPD. O pohon letounu se stará turbohřídelový motor Ljulka AL-21F-3 s maximálním tahem 112 kN s forsáží a 78 kN bez forsáže. Motor je vybaven systémem předcházení a likvidace pumpáže.
Su-22M4: Hlavní systémy a vybavení
Hlavní systémy
- Elektrická soustava
- Hydraulická a vzduchová soustava
- Palivová soustava
- SAU - systém automatického pilotování
- Systém zabezpečení pracovní schopnosti pilota a jeho záchrany v nouzi
- Ukazatel polohy podvozku, klapek a vzdušných brzd
- UUAP - systém signalizace úhlů náběhu a přetížení
Vybavení
PrNK-54 - zaměřovací a navigační soustava s počítačem CVM Rádiové a radiotechnické vybavení:- Přijímač rádiových návěstních majáků MRP-66
- Radiolokační rozpoznávač SRO-2 a SBKOE
- Rádiová stanice R-862
- Rádiový výškoměr RV-21
- MLP-14-3 - zařízení pro magnetický záznam parametrů PrNK-54 a činnosti pilota
- Periskop pro pozorování zadní polosféry
- SŠ-45 - fotokulomet
- TESTER-UZL - zařízení pro záznam parametrů letu
- Záclonka pro let dle přístrojů
Su-22M4: Výzbroj a ochrana
Výzbroj
Pro účinné ničení pozemních cílů je letoun vybaven kanónovou, bombardovací a raketovou neřízenou a řízenou výzbrojí. Proti málo manévrujícím vzdušným cílům pak zabudovanými kanóny a pohyblivými kanónovými stanovišti. Bojové použití všech typů výzbroje zabezpečuje zaměřovací a navigační soustava PrNK s indikací zaměřovacích parametrů na poloprůzračném zrcadle hlavy zaměřovače S-17VG-1.Ochrana
- KDC-23 - pasivní rušič
- SPO-15LE - palubní radiolokační výstražný přijímač
- SPS-141MVGE - palubní rušič
Su-22M4: Základní letecko-technické údaje
Rychlost
Ve vodorovném letu ve výšce 200 m, při šípovitosti 63° a při forsážním režimu motoru
Bez vnějších podvěsů: 1.350 km/h S pumovou zátěží 2.000 kg: 1.250 km/hMaximální číslo M ve výšce 11.000 m
Bez vnějších podvěsů: 1.7 M S raketami 2x R-60: 1.6 MPraktický dostup
Při forsážním režim motoru: 15.200 m Při maximálním režimu motoru: 12.000 mMaximální dolet
S pumovou zátěží 1.000 kg
Ve výšce 200 m: 1.400 km Ve výšce 8 až 11km: 2.300 kmS pumovou zátěží 2.000 kg
Ve výšce 200 m: 1.070 km Ve výšce 8 až 11km: 1.780 kmDalší LTÚ
Přeletový dolet: 2.550 km Objem vnitřních nádrží: 4.640 l Maximální vzletová hmotnost: 19.400 kg Délka rozjezdu při max. hmotnosti a plné forsáži: 1.500 m Maximální přistávací hmotnost: 13.400 kg Délka dojezdu s max. přistávací hmotností při použití padáku: 1.100 mSu-22: Fotogalerie
[nggallery id=10]
Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Zdroj grafiky a fotografií: RollStop a Rudi (cloud.up4.cz) | Zdroj technických dat: Jumper
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Zdroj grafiky a fotografií: RollStop a Rudi (cloud.up4.cz) | Zdroj technických dat: Jumper
Kde pokračovat?
|
|
|
|
|
|