
Su-25UBK – Letecko-technické údaje

Všechny odkazy k tématu:

|
|
|
|
Su-25UBK: Základní letecko-technické údaje

Rozměry
Délka ..... 15,530 m Výška ..... 5,2 m Rozpětí ..... 14,560 m Rozpětí VOP ..... 4,656 m Rozestup přední x zadní kolo ..... 3,585 m Rozvor zadních kol ..... 2,496 mHmotnost
Vzletová hmotnost se 4x AB-250 + 2x R-60 (hmotnost paliva 3.020 kg) ..... 15.030 kg Maximální přistávací hmotnost bez podvěsů (zbytek paliva 1.400 kg) ..... 13.200 kg Přistávací hmotnost bez podvěsů (zbytek paliva 600 kg) ..... 12.000 kgVzlet
Délka rozjezdu s normální vzletovou hmotností ..... 550 až 600 m Délka rozjezdu s maximální vzletovou hmotností ..... 800 až 850 m Rychlost při odpoutání s normální vzletovou hmotností ..... 240 až 250 km/h Rychlost při odpoutání s maximální vzletovou hmotností ..... 260 až 270 km/hPřistání
Přistávací rychlost při vzletové-přistávací poloze vztlakového zařízení: - s normální přistávací hmotností ..... 215 až 225 km/h - s maximální přistávací hmotností ..... 225 až 235 km/h Délka dojezdu: - s normální přistávací hmotností ..... 500 až 550 m - s maximální přistávací hmotností ..... 550 až 600 mRychlost, dostup a dolet
Maximální rychlost vodorovného letu ve výšce 200 m při PK/MK: - bez vnějších podvěsů ..... 1.000/800 km/h - se 4x AB-250 + 2x R-60 ..... 940/800 km/h Maximální výška letu ..... 7.000 m Praktický dolet bez podvěsů: - ve výšce 200 m ..... 520 km - ve výšce 7.000 m ..... 890 km Dolet při přeletu se 4x PTB-800 (s jejich odhozem) + 2x R-60 (výška letu 7.000 m, M = 0,8 až 0,6) ..... 1.800 km
Su-25UBK: Některá provozní omezení
Hmotnost
[expand title="Zobrazit informace"] Maxilmální vzletová hmotnost na BVPD ..... 18.000 kg Přistávací hmotnost úplně naplněného letounu bez podvěsů ..... 14.000 kg [/expand]Úhly náběhu
[expand title="Zobrazit informace"] Maximální úhel náběhu dle přistroje UAP: - na letounu bez podvěsů nebo s libovolnými podvěsy na dvou závěsných bodech: při PK - 0,7 < M <= 0,82 ..... 13° při PK a MK - 0,55 < M <= 0,7 ..... 16° při PK a MK - M<= 0,55 ..... 20° při VPK ..... 20° - na letounech s podvěsy na více závěsných bodech: při PK - při všech M ..... 13° při MK - při všech M ..... 16° při VPK ..... 20° [/expand]Rychlost a přetížení
[expand title="Zobrazit informace"] Maximální rychlost letu při zasunování a vysunování vztlakového zařízení do polohy VPK a letu s vysunutým zařízením ..... 350 km/h maximální přetížení ..... 2,0 Maximální záporné přetížení v trvání 5 s (přestávka mezi přetíženími 30s): - při PK a MK ..... -2,0 - při VPK ..... -1,0 Maximální rychlost letu při zasunování, vysunování podvozku a za letu s vysunutým podvozkem ..... 400 km/h Minimální rychlost vodorovného letu při hmotnosti letounu od 12.000 kg do 16.000 kg: - při PK s α = 20° ..... 280 až 320 km/h - při PK s α = 13° ..... 330 až 375 km/h - při MK s α = 20° ..... 240 až 280 km/h - při MK s α = 16° ..... 270 až 300 km/h - při VPK ..... 225 až 275 km/h Maximální rychlost při vzletu a přistání: - při odpoutání příďového kola ..... 300 km/h - při odpoutání hlavních kol ..... 300 km/h - při dotyku kol s VPD ..... 280 km/h - při dotyku příďového kola s VPD ..... 265 km/h Maximální rychlost bočního větru při vzletu a přistání ..... 13 m/s Maximální rychlost letounu při vypuštění brzdícího padáku ..... 230 km/h Maximální rychlost letounu při začátku brzdění ..... 240 km/h [/expand]Motor
[expand title="Zobrazit informace"] Doba nepřetržitého chodu motoru na zemi: - při režimu maximálního chodu ..... 15 s - při režimu volnoběhu ..... 10 min Otáčky motoru 96 až 99% využívat na zemi i za letu pouze jako průchozí, zastavovat pohyb POM v rozsahu uvedených otáček se zakazuje. Snižovat výkon motorů ve výšce 4.000 až 5.000 m, při rychlosti < 400 km/h, je-li letoun ve skluzu větším než 1 průměr kuličky a ve výšce nad 5.000 m při skluzu větším než 1 průměr kuličky v celém rozsahu rychlostí letu je zakázáno. Za letu spouštět motor od výšky 5.000 m níže v rozsahu rychlostí 350 až 600 km/h. [/expand]Su-25: Fotogalerie
[nggallery id=4]
UPOZORNĚNÍ: Pro vytvoření speciálu o Su-25UBK bylo vyvinuto značné úsilí několika lidí. Respektujte proto prosím autorská práva. Jakékoliv kopírování, i samostatných částí, je přísně zakázáno.

!

.

Kde pokračovat?

|
|
|
|