Antonov An-26 Curl

Antonov An-26 Curl


Antonov An-26 Curl
Sovětský dvoumotorový turbovrtulový transportní letoun Antonov An-26 konstrukčně vychází z typu An-24. Jeho určení je primárně jako transporní a výsadkový letoun pro krátké a střední vzdálenosti. An-24 vyvinula konstrukční kancelář Antonov na základě požadavku Aeroflotu z roku 1954, který požadoval náhradu za dosluhující transportní stroje Il-2, Il-14 a DC3. Stroj An-24 poprvé vzlétl 20.12.1959 a v roce 1962 se rozběhla sériová výroba. Sovětské vojenské letectvo začalo používat upravenou vojenskou verzi An-24P a ta byla dále zdokonalena do speciální vojenské verze An-26. Hlavní úpravy proběhly v zadní části trupu, kde byla zvětšena nákladová rampa a stroj byl vybaven výkonějšími motory. Prototyp této řady poprvé vzlétl v roce 1968, vývoj byl dokončen v roce 1969. Letoun je hodně rozšířený a byl vyvezen do desítek zemí. Celkem bylo vyrobeno okolo 1100 kusů An-24 a 1400 kusů An-26.

Technický popis An-26 Curl

Konstrukčně je letoun řešen jako hornoplošník s křídly o rozměru 29,2 m a ploše 72,5 m². Motory AI-24 s výkonem 1849 kW a s čtyřlistou vrtulí jsou umístěné pod křídly v gondolách. Křídla slouží také jako palivové nádrže. Přetlaková kabina umožnuje lety ve velkých výškách a je primárně určena pro dva piloty a navigátora. Za kabinou se nachází nákladový prostor. Letoun je v zadní části vybaven velkou nákladovou rampou pro snažší nakládání materiálu. České Antonovy ve verzi An-26B jsou vybaveny radioelektronickým vybavením, kterým jsou poměrně moderní navigační a spojovací prostředky, automatický rádiový zaměřovač ADF, dálkoměrný systém DME, marker a zařízení pro řízení přistání podle přístrojů ILS/GS, rádiový výškoměr, avionické a přístrojové vybavení dovoluje lety v nepříznivých meteorologických podmínkách a bezpečné přistání. Z výzbroje AČR byly vyřazeny koncem dubna 2011.

Charakteristika v kostce

Posádka: 5 Kapacita: 40 cestujících Užitečný náklad: 6000 kg Délka: 23,80 m Rozpětí: 29,20 m Výška: 8,575 m Nosná plocha: 74,98 m² Prázdná hmotnost: 15 400 kg Max. vzletová hmotnost: 25 000 kg Normální vzletová hmotnost: 24 000 kg Pohonná jednotka: 2x turbovrtulový motor ZMDB Progress (Ivčenko) AI-24VT a 1x proudový motor Sojuz (Tumanskij) RU-19-300 Výkon pohonné jednotky: 2x 2103 kW (2820 ehp) a 1x 7,85 kN Cestovní rychlost: 440 km/h Maximální rychlost: 540 km/h Dolet s max. nákladem: 1100 km Dolet s max. množstvím paliva: 2550 km Dostup: 7500 m Max. stoupavost: 450 m/min

Verze:

  • An-24: základní verze
  • An-24V: verze s prodlouženým trupem, kapacita až 50 cestujících
  • An-24RV: verze se zabudovaným malým pomocným proudovým motorem RU-19-300 o tahu 7 kN
  • An-24T: nákladní verze s velkými nákladovými dveřmi
  • An-24RT: nákladní verze se zabudovaným malým pomocným proudovým motorem RU-19-300 o tahu 7 kN
  • An-24P: první verze upravená pro vojenské účely
  • An-26: verze s nákladovou rampou, mírně zvětšenými rozměry, výkonnějšími motory AI-24T (2x 2 047 kW), pomocným motorem a dalšími menšími úpravami
  • An-26B: modernizovaná verze s několika vylepšeními a upraveným nákladovým zařízením (AČR-4ks)
  • An-26Z: verze se zařízením pro vzdušný průzkum a řízení bojové činnosti (AČR-1ks)
  • An-30: tato verze vychází z An-24RT, je určena pro mapování terénu, má prosklenou příď
  • Y-7: čínská bezlicenční kopie

An-26: Fotogalerie

Ikonka Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se
! Ikonka Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Ikonka Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj technických dat: N/A
Kde pokračovat?

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.