
CFMOTO 450MT - zkušenosti (výhody a nevýhody)
Jako bývalý vlastník motocyklu CFMOTO 450MT se s Vámi podělím o pár osobních postřehů, které mohou pomoci zejména těm, kteří nákup tohoto stroje zvažují. Je to hodně pěkný motocykl za rozumné peníze, o tom žádná, ale postupem času jsem si začal všímat věcí, které mně osobně vadily...
Tento článek jsou jen mé osobní subjektivní názory, cílem není motocyklu CFMOTO 450MT škodit, ale jen ukázat na body, které by měl případný zájemce zvážit před pořízením. Můj pohled ja také ovlivněn tím, že jezdím více po silnici než v terénu.
Co se mi líbí
- vzhled
- cena
- ergonomie
- hmotnost
- jízda ve stoje
- tlumiče KYB
- žádné vibrace od motoru
- velmi lehce ovladatelný stroj
- výbava v základu - blastry, usb nabíjení, chránič motoru, sklápěcí zrcátka, hrazdička před plexi
Co se mi nelíbí
- ucukaný plyn v nízkých otáčkách (údajně to měl vyřešit SW update, ale ten to nevyřešil)
- krátké převody (v 90km/h na 6ku 5000 otáček)
- obavy z možných poruch/vad co se vidí na netu (spojka, voda v rámu atd.)
- poněkud fórovější tlačítka (hlavně chcípák, blinkry)
Osobní nedostatky
Nedostatky, které vyplynuly z toho, jak chci motocykl používat:
- vozit pasažéra lze spíše jen nouzově (to je ale v této kategorii normální)
- na delší cestování po asfaltu není vhodný
- malý výkon
Resumé
I přes toto všechno byl hlavním důvodem prodeje CFMOTO 450MT fakt, že budu více jezdit na asfaltu než mimo něj a také to, že chci občas vzít spolujezdce na výlet.
Dodatek
CFMOTO 450MT jsem nahradil strojem Honda NX500 - tzn. motorkou za stejné peníze, ale z jiné kategorie (adventure/enduro vs crossover). Určitě o tom později sepíši článek, ale předem mohu napsat, že jsem nečekal, že bude rozdíl tak markantní (žádné cukání plynu, převody vhodnější na silnici, robustnější a důvěryhodnější motor, účinnější brzdy - dva kotouče, kvalitnější tlačítka, pocitově to lépe žehlilo nerovnosti na silnici, pár koní navíc atd.). Ano, na druhou stranu Honda NX500 není zrovna to terénu, takže kdo chce terén, tak pro něj NX500 rozhodně není a kouknul bych se třeba na Honda CRF300 (má podobnou cenovku jako tyto stroje okolo 150k).