Program: Den ve vzduchu 2012
Den ve vzduchu 2012, první letošní letecká akce s účastí strojů vzdušných sil AČR, se koná již přístí víkend (28. a 29.4.). V tomto článku naleznete jak samotný program, tak informace o dopravě a vstupném. Hlavním lákadlem celé akce je bezpochyby akrobacie s upraveným vrtulníkem Bo 105, která obsahuje pro "normální" vrtulníky téměř nemyslitelné prvky, jako je třeba přemet či výkrut.
|
|
|
a
Akrobacie vrtulníku Bo 105 Záchranný vrtulník
Letecká akrobacie v podání reprezentanta ČR Petra Kopfsteina Rychlostní závod vrtulníku Robinson 44 s Václavem Pechem v rallye speciálu Wing Walking Team – tanečnice na křídlech Boeingu Stearman Peggy Krainz
Autobusová kyvadlová doprava z Plzně je opět zajištěna zdarma – autobusy budou odjíždět v přesných intervalech z konečné tramvaje č.1 v Plzni – Bolevci. Více na
.
|
|
|
- oficiální stránky
Všechny odkazy k tématu:
|
|
|
Hlavní lákadla programu
Letouny Armády České republikya
Akrobacie vrtulníku Bo 105 Záchranný vrtulník
Letecká akrobacie v podání reprezentanta ČR Petra Kopfsteina Rychlostní závod vrtulníku Robinson 44 s Václavem Pechem v rallye speciálu Wing Walking Team – tanečnice na křídlech Boeingu Stearman Peggy Krainz
Akrobacie vrtulníku Bo 105 se špičkou mezi světovými piloty Rainerem Wilkem
Bo 105 je lehký dvoumotorový víceúčelový vrtulník s čtyřlistým nosným a dvoulistým tlačným vyrovnávacím rotorem. První prototyp se poprvé vznesl ze země 16.února 1967 v Německu. Postupně se Bo 105 stal prvním dvoumotorovým vrtulníkem používaným pro komerční účely. Po celém světě se osvědčil jako stroj ve službách policie, leteckýchzáchranných služeb a při záchranných akcích. Právě tento typ zhruba 18 let fungoval také v rámci České republiky v barvách PČR a LZS Hradce Králové. Celkem Bo 105 nalétaly nad Českou republikou skoro 13.000 hodin a prošly naprosto všemi bezpečnostními i záchrannými akcemi, které se u nás konaly od roku 1992 do prvních měsíců roku 2010. Vrtulník tohoto typu je pro akrobacii v podstatě nejlepším svého druhu. Musí být ale speciálně upravený. Během akrobatických vystoupení totiž dochází k opotřebení různých částí mnohem rychleji, než za běžného provozu. „Bo 105 je klasický vrtulník. Velký rozdíl je ale v tom, že jsme ho v podstatě rozporcovali. To znamená, že máme plno částí, které se musí mnohem častěji měnit, než je obvyklé u klasické helikoptéry. Takže akrobatické létání je zároveň mnohem dražší. Určité díly Bo 105 se musí měnit při akrobatickém létání každých 20 hodin. Běžně by ale ten samý díl vydržel zhruba 1000 nalétaných hodin,“ říká přímo pilot Rainer Wilke. A v čem je akrobacie s vrtulníkem výjimečná? „Obecně všechno probíhá tak, jak vy čekáte. Akrobacie není o tom, že děláte něco, s čím dopředu nepočítáte. Je to jako gymnastika, kde máte nacvičenou sestavu a potom ji předvedete. Je těžké říct, který manévr je nejtěžší. Ke všem přistupuji s obrovským respektem, ale žádného se nebojím,“ doplňuje Wilke.Program na oba dny
09:00 Slety letadel, vyhlídkové a rekreační lety, zahájení programu a atrakcí 10.30 Hasiči + kaskadéři – ukázka zásahu při autonehodě 11:00 Ukázka profesní sebeobrany 11:10 Trial – FMX nebezpečné kousky na motorce 12.00 Hasiči – slaňování z 52m dlouhého žebříku 12.20 X Cover – hudební vystoupení (sobota) 12.20 Marek Ztracený – hudební vystoupení (neděle) 13.50 Parašutisté – hromadný výsadek z AN2 14.06 JAS 39 Gripen – král českého nebe, vystoupení Armády ČR 14.15 Virník – ukázka netradičního letadla a ultralehký vrtulník 14.23 Petr Kopfstein – akrobacie s letounem Extra 330 14.34 Folow me – skupinové létání 14.47 Akrobacie na kluzáku 14.52 Ukázka chemického čištění Z 37 14.58 Dvojvlek – ukázka vleku dvou historických kluzáků 15.09 Rychlostní závod vrtulníku Robinson 44 s Václavem Pechem v rallye speciálu 15.25 Hromadný výsadek z AN2 + unikátní akrobacie na padácích 15.31 Aero L 159 Alca – vojenské bitevníky české výroby, vystoupení Armády ČR 15.41 Záchranný vrtulník W3A Sokol 15.55 Wing Walking Team – tanečnice na křídlech letounu Boeing Stearman 16.12 Premiéra v ČR!!! Akrobacie s vrtulníkem BO 105 16.25 Vyhlídkové lety, tandemové seskokyDoprava a vstupné
Doprava:
Pro návštěvníky bude přímo u letiště připraveno velkokapacitní parkoviště. Vzdálenost přímo do areálu je maximálně 400 metrů. Doprava bude od hlavního tahu I/27 řízena a značena organizačním týmem již od rána. Za obcí Rybnice bude aktuálně doprava odkláněna na předem vyhrazené parkovací plochy. Po oba dny se areál otevírá úderem 9.00. Organizátoři doporučují návštěvníkům vyrazit s dostatečným předstihem. Každým rokem je na hlavním tahu na Most mimořádně silný provoz. Dopravní situace bude řešena ve spolupráci s Policií České republiky.Autobusová kyvadlová doprava z Plzně je opět zajištěna zdarma – autobusy budou odjíždět v přesných intervalech z konečné tramvaje č.1 v Plzni – Bolevci. Více na
.
Vstupné:
Dospělí: 200 ,- Děti od 6 do 15 let: 50,- Děti do 6 let, ZTP: zdarma Zdroj grafiky a fotografií: Denvevzduchu.cz | Zdroj dat: Denvevzduchu.cz
Kde pokračovat?
|
|
|
- oficiální stránky