První pomoc k DCS: A-10C Warthog
Všechny odkazy k tématu:
|
|
První pomoc k DCS: A-10C Warthog
Nevíte si s něčím rady? Potřebujete pár rad pro začátek? Tak to jste tu správně. Návody jsou psány záměrně heslovitě bez zbytečné omáčky okolo. Pokud není něco jasné, zeptejte se...1.) Manuály a popisy ke stažení:
2.) Hlavní klávesové zkratky
Klikací kokpit je výborná věc, ovšem během bojového letu je potřeba jednat rychle. Ten, kdo se ještě stoprocentně a jistě nenaučil ovládání typu "V jedné ruce myš, v druhé ruce joystick", to bude mít na bitevním poli hodně těžké. Krkolomné přepínání jednotlivých spínačů a tlačítek myší vás pak bude v lepším případě zdržovat, v tom horším za to zaplatíte životem. Níže naleznete tabulku s často používanými klávesovými zkratkami, které se vám budou v tomto případě hodit.Hlavní klávesové zkratky: | DCS: A-10C Warthog | |
Základy G - podvozek W - podvozková brzda W + LShift - parkovací brzda F - vysunutí klapek F + LShift - zasunutí klapek Ctrl + B - vysunutí vzdušných brzd Shift + B - zasunutí vzdušných brzd F1 - F12 - pohledy H + RShift - noktovize C + LAlt - klikací kokpit E + LCtrl - katapultáž ' - komunikační menu C + RCtrl - zavření/otevření kokpitu Popisky + fičury Z + LCtrl - zrychlení času Z + LAlt - zpomalení času Z + LShift - normální čas Y + LCtrl - vypnutí info lišty F10 + LShift - všechny popisky F2 + LShift - popisky letounů a helikoptér F6 + LShift - popisky střel F10 + LShift - popisky vozidel a lodí | Zbraňové systémy PageUp/PageDown - volba zbraně M - CCIP, CCRP, Gun, NAV K - přepínání dolních tlačítek MFD Podržení K - nastavení SOI ;,./ - posun zaměř. bodu V - zoomování (Maverick) C - reset uzamčeného bodu Autopilot 1 - zapnout/vypnout 2 - udržovat cestu 3 - udržovat výšku/kurs 4 - udržovat výšku/sklon Motor Home + RAlt - start levého motoru Home + RCtrl - start pravého motoru End + RAlt - vypnutí levého motoru End + RCtrl - vypnutí pravého motoru - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
3.) Přistání pomocí ILS za použití GPS části EGI systému
- Na pravém MFCD zvol CDU stránku (pomocí OSB-13)
- Pod HUDem dej tlačítko FUNC a poté "2" (NAV)
- Na pravém MFCD zvol DIVERT (pomocí OSB-10)
- Vyber požadované letiště
- Na VHF/AM rádiu nastav frekvenci ATC daného letiště
- Na ILS panelu nastav frekvenci ILS majáku daného letiště
- Zapni ILS
- Kontaktuj ATC daného letiště pomocí VHF/AM rádio menu ("Levý Alt" + "Num+")
- Leť na kurz dle ATC a udržuj výšku
- Nastav požadovaný kurz na HSI
- Nastav HUD jako SOI (pomocí "U")
- Přibližuj se rychlostí menší než 200 kts a vysuň podovzek ("G") + plné klapky (2x "F")
- Až ILS přijímač obdrží ILS signál, na ADI se objeví indikátory odchylky od sestupové dráhy
- Indikátory horizontální a vertikální odchylky je pak třeba udržovat ve středu
- Na sestupové dráze udržuj rychlost přiblížení 120 kts nebo nižší
- Sleduj také světelný AoA indikátor - "^" rychlost velká, "v" rychlost malá, "o" rychlost správná
.
4.) Přesné bombardování pomocí CCRP
Tento návod je určený pro bombardování laserem naváďených pum s použitím CCRP módu a zaměřovacího podvěsu AN/AAQ-28 Litening. Co znamená CCRP a CCIP? CCRP = Continuously computed release point (neustále vypočítávaný bod odhozu). CCIP = Continuously computed impact point (neustále vypočítávaný bod dopadu). O výpočet těchto bodů se stará FCC (Fire control computer). Zajímavostí je, že v reálném prostředí a za stejných podmínek, klasické neřízené pumy v 99% dopadnou v okruhu 95 m kolem cíle (CCIP), zatímco pří použití laserem naváděných pum (Paveway II) dopadnou v 99% s přesností na 1 m (CCRP).- Na levém MFCD se proklikej do DSMS (OSB-14) - PROF (OSB-2)
- Zvol požadovanou munici
- Pomocí OSB-3 dej View pro
- Nastav defaultní profil na CCRP (OSB-10)
- Dej CHG SET (OSB-16)
- AUTO LS musí být na ON (OSB-6)
- LS TIME nastav na 10 s (OSB-17, nacvakej 10 pod HUDem a pak znovu OSB-17)
- OSB-3 vše uložíš
- Na pravém MFCD - TGP zapnout A/G mód (OSB-2)
- Nastavit jako SOI (podržet "K")
- Zoomovat lze pomocí "Home" a "End"
- Záměrným křížem vyhledej cíl pomocí "ů,.-"
- Změň "Area mode" na "Point track mode" pomocí "L.Ctrl+šipka nahoru"
- Na levém MFCD navolit DSMS (OSB-14)
- Pomocí SEL (pod HUDem) navolit požadovaný profil munice
- Manévruj letounem tak, aby se obě linky, "Azimuth steering line" a "Projected bomb impact line", překrývaly (jako na obrázku níže)
- TTRN (Time to release numeric) začne odpočítávat čas do shozu
- 5 s před shozem začně TTRN bod klesat, v tu chvíli stiskni tlačítko pro shoz a drž ho
- Ke shozu pak dojde automaticky
.
Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže.
Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj dat: cloud.up4.cz
Kde pokračovat?
|
|