První pomoc k DCS: A-10C Warthog

První pomoc k DCS: A-10C Warthog

DCS: A-10C Warthog
Všechny odkazy k tématu:

|
|
První pomoc k DCS: A-10C Warthog

První pomoc k DCS: A-10C Warthog

Nevíte si s něčím rady? Potřebujete pár rad pro začátek? Tak to jste tu správně. Návody jsou psány záměrně heslovitě bez zbytečné omáčky okolo. Pokud není něco jasné, zeptejte se...

1.) Manuály a popisy ke stažení:



  • Velmi kvalitní


2.) Hlavní klávesové zkratky

Klikací kokpit je výborná věc, ovšem během bojového letu je potřeba jednat rychle. Ten, kdo se ještě stoprocentně a jistě nenaučil ovládání typu "V jedné ruce myš, v druhé ruce joystick", to bude mít na bitevním poli hodně těžké. Krkolomné přepínání jednotlivých spínačů a tlačítek myší vás pak bude v lepším případě zdržovat, v tom horším za to zaplatíte životem. Níže naleznete tabulku s často používanými klávesovými zkratkami, které se vám budou v tomto případě hodit.
Hlavní klávesové zkratky: DCS: A-10C Warthog
Základy G - podvozek W - podvozková brzda W + LShift - parkovací brzda F - vysunutí klapek F + LShift - zasunutí klapek Ctrl + B - vysunutí vzdušných brzd Shift + B - zasunutí vzdušných brzd F1 - F12 - pohledy H + RShift - noktovize C + LAlt - klikací kokpit E + LCtrl - katapultáž ' - komunikační menu C + RCtrl - zavření/otevření kokpitu Popisky + fičury Z + LCtrl - zrychlení času Z + LAlt - zpomalení času Z + LShift - normální čas Y + LCtrl - vypnutí info lišty F10 + LShift - všechny popisky F2 + LShift - popisky letounů a helikoptér F6 + LShift - popisky střel F10 + LShift - popisky vozidel a lodí Zbraňové systémy PageUp/PageDown - volba zbraně M - CCIP, CCRP, Gun, NAV K - přepínání dolních tlačítek MFD Podržení K - nastavení SOI ;,./ - posun zaměř. bodu V - zoomování (Maverick) C - reset uzamčeného bodu Autopilot 1 - zapnout/vypnout 2 - udržovat cestu 3 - udržovat výšku/kurs 4 - udržovat výšku/sklon Motor Home + RAlt - start levého motoru Home + RCtrl - start pravého motoru End + RAlt - vypnutí levého motoru End + RCtrl - vypnutí pravého motoru - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


3.) Přistání pomocí ILS za použití GPS části EGI systému

  • Na pravém MFCD zvol CDU stránku (pomocí OSB-13)
  • Pod HUDem dej tlačítko FUNC a poté "2" (NAV)
  • Na pravém MFCD zvol DIVERT (pomocí OSB-10)
  • Vyber požadované letiště
  • Na VHF/AM rádiu nastav frekvenci ATC daného letiště
  • Na ILS panelu nastav frekvenci ILS majáku daného letiště
  • Zapni ILS
  • Kontaktuj ATC daného letiště pomocí VHF/AM rádio menu ("Levý Alt" + "Num+")
  • Leť na kurz dle ATC a udržuj výšku
  • Nastav požadovaný kurz na HSI
  • Nastav HUD jako SOI (pomocí "U")
  • Přibližuj se rychlostí menší než 200 kts a vysuň podovzek ("G") + plné klapky (2x "F")
  • Až ILS přijímač obdrží ILS signál, na ADI se objeví indikátory odchylky od sestupové dráhy
  • Indikátory horizontální a vertikální odchylky je pak třeba udržovat ve středu
  • Na sestupové dráze udržuj rychlost přiblížení 120 kts nebo nižší
  • Sleduj také světelný AoA indikátor - "^" rychlost velká, "v" rychlost malá, "o" rychlost správná
Jak to vypadá v praxi vám nejvíce přiblíží toto
.

4.) Přesné bombardování pomocí CCRP

Tento návod je určený pro bombardování laserem naváďených pum s použitím CCRP módu a zaměřovacího podvěsu AN/AAQ-28 Litening. Co znamená CCRP a CCIP? CCRP = Continuously computed release point (neustále vypočítávaný bod odhozu). CCIP = Continuously computed impact point (neustále vypočítávaný bod dopadu). O výpočet těchto bodů se stará FCC (Fire control computer). Zajímavostí je, že v reálném prostředí a za stejných podmínek, klasické neřízené pumy v 99% dopadnou v okruhu 95 m kolem cíle (CCIP), zatímco pří použití laserem naváděných pum (Paveway II) dopadnou v 99% s přesností na 1 m (CCRP).
  • Na levém MFCD se proklikej do DSMS (OSB-14) - PROF (OSB-2)
  • Zvol požadovanou munici
  • Pomocí OSB-3 dej View pro
  • Nastav defaultní profil na CCRP (OSB-10)
  • Dej CHG SET (OSB-16)
  • AUTO LS musí být na ON (OSB-6)
  • LS TIME nastav na 10 s (OSB-17, nacvakej 10 pod HUDem a pak znovu OSB-17)
  • OSB-3 vše uložíš
  • Na pravém MFCD - TGP zapnout A/G mód (OSB-2)
  • Nastavit jako SOI (podržet "K")
  • Zoomovat lze pomocí "Home" a "End"
  • Záměrným křížem vyhledej cíl pomocí "ů,.-"
  • Změň "Area mode" na "Point track mode" pomocí "L.Ctrl+šipka nahoru"
  • Na levém MFCD navolit DSMS (OSB-14)
  • Pomocí SEL (pod HUDem) navolit požadovaný profil munice
  • Manévruj letounem tak, aby se obě linky, "Azimuth steering line" a "Projected bomb impact line", překrývaly (jako na obrázku níže)
  • TTRN (Time to release numeric) začne odpočítávat čas do shozu
  • 5 s před shozem začně TTRN bod klesat, v tu chvíli stiskni tlačítko pro shoz a drž ho
  • Ke shozu pak dojde automaticky
Praktická video ukázka je v části
. DCS: A-10C Warthog - CCRP mode
Ikonka Dotazy, rady, zkušenosti nebo třeba odkazy na zajímavé články či videa můžete umístit do komentářů níže. Ikonka Zdroj grafiky a fotografií: cloud.up4.cz | Zdroj dat: cloud.up4.cz
Kde pokračovat?

|
|

Související obsah

letectví

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.