Su-22M4 - příprava letounu k letu 1
Co všechno musí vojenský pilot zkontrolovat než usedne do kokpitu? Na to odpoví další článek speciálu věnovaném stíhacímu bombardéru Su-22M4. V nasledujícím díle se pak konečně naučíme roztočit motor a tím prozatím ukončíme sérii zaměřenou na Su-22.
|
|
|
|
|
|
Před letem musí pilot převzít od technika hlášení o připravenosti letounu k letu a kromě toho se přesvědčit, že systém IKV je připraven k letu v integrální (radiální) korekci, že z voliče kursu je do počítače CVM vložen program letu a ARK je naladěno na přívodnou rádiovou stanici.
|
|
|
|
|
|
Všechny odkazy k tématu:
|
|
|
|
|
|
Su-22M4: Předletová prohlídka
Pilot musí zkontrolovat:
- Připojení pozemních zdrojů napájení elektrickým proudem
- Sejmutí ochranných krytů a povlaků
- Stav kužele vstupního ústrojí
- Poloha dvířek pro dodatečné přisávání vzduchu
- Cizí předměty ve vstupních kanálech
- Poškození potahu
- Stlačení pneumatik podvozku (zda se nevytvořil "polštář")
- Spolehlivé umístění klínů pod hlavní podvozková kola (na doraz)
- Stav draku, přistávacího zařízení, aerodynamických krytů antén
- Uzavření provozních krytek
- Zda nevytéká olej, palivo, hydraulická kapalina
- Zavěšení přídavných nádrží a munice
- Zda zavěšená výzbroj nemá vnější poškození
Su-22M4: Činnost před usednutím do kabiny
Pilot musí:
- Obléci a přizpůsobit individuální padákový systém IPS-72
- Obléci letecký záchranný pás ASP na padákový systém
- Dát technikovi letounu povel vyjmout v kabině všechna zajišťovadla, vyjma vystřelovacího sedadla
Prohlídka kabiny:
- V kabině nejsou cizí předměty
- Vypínače pyropatron sedadla jsou vypnuty
- Ovládací rukojeť vystřelovacího sedadla je ve výchozí poloze
- Na zajišťovacích pákách jsou zajišťovadla vystřelovacího systému (2 kusy), ostatní zajišťovadla provozního systému zajišťovadel vyjmuta z mechanismů vystřelení sedadla a systému odhozu krytu kabiny
- Lanka úchytů noh uchycena k palubní desce
- Blokovací lanko sedadla připojeno ke krytu kabiny a zajištěno
- Provozní páka krytu kabiny v poloze OTKRYTIJE
- Rukojeť SBROS FONARA zajištěna
- Závlačka lanka automatického zapojení bloku kyslíkového vybavení BKO zajištěna a hadice spojena s rychlospojem ORK
- Tlačítko termostatu nastavit na teplotu 15°C až 25°C
- Lanko pro rozpojení ORK připnuto ke spodní části spoje a k upevňovacímu uzlu v kabině letounu
- Horní a spodní část rychlospoje ORK jsou spolehlivě spojeny
- Vypínač SRO vypnut a přepínač nastaven na stanovené číslo
- Vypínač REDSTVIJE zakryt krytkou a zajištěn
- Kohout kyslíkového systému otevřen
- Ovládání tlaku vzduchu v kabině zapnuto (přepínač v poloze VKLJUČENO a zajištěn)
- Při roztáčení IKV, při připojených pozemních napájecích zdrojích jsou všechny jističe na štítku AZS vypnuty, kromě potřebných pro činnost (roztáčení) IKV a RSBN
- Vypínače AKKUM. AER. PIT. a GENERATOR ~ TOKA zapnuty
Su-22: Fotogalerie
[nggallery id=10]
Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Autor fotografie: Tomáš M. | Zdroj dat: Jumper | Zpracování článku a grafiky: Hanz (cloud.up4.cz)
! Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se
. Autor fotografie: Tomáš M. | Zdroj dat: Jumper | Zpracování článku a grafiky: Hanz (cloud.up4.cz)
Kde pokračovat?
|
|
|
|
|
|