VZ 2739 Strašice ("U Němých")

VZ 2739 Strašice ("U Němých")

Možné uspořádání nadzemních budov.


Dlouho jsem přemýšlel o tom, jestli příspěvek navazující na článek - Tajemným údolím Reservy, týkající se brdského vojenského areálu VZ 2739 ( mezi lidmi známého pod názvem "U Němých"), má vůbec smysl psát. Přes veškerou snahu, a to bych chtěl zdůraznit, se opravdu k žádným konkrétní informacím nedá přiblížit a všude se naráží na až nepochopitelné informační vakuum!

 


Proto hned na úvod upozorňuji na skutečnost, že vše co se týká interiéru objektu (foto i info) se přímo nevztahuje k VZ 2739, ale informace pochází z obdobných a armádou již nevyužívaných VS. Rovněž bych rád odradil případné zvědavce od návštěvy této oblasti a předem je ušetřil zbytečných problémů, areál je v současnosti aktivně střežen !!!


V brdských lesích by mělo být vyraženo do podzemí jedno z několika HVS (hlavní velitelské stanoviště) vystavěných na našem území v období "studené války" a určených k úkrytu generality naší armády při případném raketovém napadení státu. Jedná se o podzemní objekty (bunkry) budované na strategicky podobných místech - pokud možno hluboké úzké údolí (chrání před přímým raketovým zásahem a omezuje následnou tlakovou vlnu), se zdrojem povrchové vody (slouží k technických účelům), zalesněným prostorem (kvůli utajení) a možností jímat spodní vodu (po úpravě používaná jako pitná).


Celý podzemní systém je vytvořen tak, aby lidé uvnitř bezpečně přečkali první dny (3 - 5) po napadení našeho území.


Vše, co se nachází na povrchu je snadno ověřitelné, to ostatní už je ale bohužel jen dílem fantazie. Nikde nenajdete žádné informace nebo fotografie toho, co se zde v podzemí vybudovalo.


Uvnitř se tedy pravděpodobně nachází jedno nebo více podzemních pater vybavených dle plánku na druhé fotografii. Do objektu se vchází soustavou dveří - pancéřové, zdvojené, protiplynové, které mají za úkol v případě napadení zabránit kontaminaci vnitřních prostor. Hlavní místností je určitě velitelský sál (velín), odkud by se řídily samotné válečné operace, dále zde jsou např. kanceláře, jednací místnost, počítačové centrum, technické místnosti, vodárna, sklady, ošetřovna, ubytovací prostory atd.


Další podobné VS tohoto typu se nachází například v okolí Písku, Slaného nebo v Prokopském údolí. Pro případný operativní přesun velení kromě těchto podzemních HVS ještě sloužily takzvané ZVS (zodolněná), či mobilní (záložní) VS. Je zajímavé, že s rozvojem nových navigačních a zaměřovacích technologií na přelomu 70. a 80. let, tato "utajená" velitelská stanoviště ztratila na strategickém významu. Byla odtajněna, zaměřena a v případě válečného konfliktu by byla zničena jako první. Armáda se proto rozhodla převážnou většinu těchto objektů opustit a nadále nevyužívat. Mezi těch málo zachovalých a funkčních stále ještě patří i brdské VZ 2739 - "U Němých".

Proč? Těžko říct. V západních armádách se do těchto podzemních objektů s určitou pravidelností pořádají "Dny otevřených dveří" a tamní daňový poplatník je informován o tom, jak tato zařízení slouží k jeho ochraně , u nás toto téma bohužel zůstává i nadále velkým TABU. (použité fotografie: č.3 - 6 - www.bunkr - drnov. cz , schéma: Pavel Lavička- VS Líně, info: P. Luňák- Plánování nemyslitelného)

Komentáře

Vaše reakce na VZ 2739 Strašice ("U Němých")
jindra
#598

22.04.2012 [1]
zajimalo by mě kde u plas se naleza podobny objekt.bydlím nedaleko a o podobnem objektu nevim.diky za odpověd
lezec
#599

22.04.2012 [2]
Jedno z VS bylo poblíž Mladotic.Areál armáda již ale opustila,budovy na povrchu slouží jinému účelu a vchod do podzemí je zabetonován.
Pet
#600

25.04.2012 [3]
U Strašic je pouze první vjezd do podzemí,druhý se nachází až u Jinců,což je taky jedna ze strategických výhod a tím pádem je komplex asi i mnohem větší,než ostatní,už nevyužívané. Netuším,kde přesně druhý vstup leží,jen vím,že existuje.
lezec
#601

27.04.2012 [4]
Já zase slyšel,že na Praze není jenom meteorologická stanice a že věž i VS jsou propojeny podzemním kabelem...Těch "prý" je hodně,ale nic konkrétního :-(.
Kameňák
#602

23.05.2012 [5]
Jo - kabel k "němým" se kopal poměrně nedávno a dá se vystopovat například kolem potoka Reservy - ale spíš než k radaru míří k Jincům...
lezec
#603

23.05.2012 [6]
"Telekomácký" budky lze v Brdech běžně vidět,třeba u bývalé Borské hájovny nebo u Carvánky.
peete
#604

07.06.2012 [7]
V.U.2739 :-) ja tam slouzil .
opat
#605

21.06.2012 [8]
tak nam k tomu rekni vic :)
co sem…
#606

15.08.2012 [9]
Ahoj Peete,
kdys tam byl? Možná se známe... :-)
Je zajímavá to vidět na netu, to bylo furt štráchů...
2 opat: My nesmíme ani naznačovat!
User
#607

09.09.2012 [10]
94-95- ppr. Pod-an-cký , já jen abys věděl , že nekecám :-D Když tak písni na peete33@seznam.cz
hortensie
#608

22.12.2012 [11]
znám to tam jak své boty i to co jste zde zatím nekomentovali jak u dýslu u studny aj.
MAX
#609

09.02.2013 [12]
já tam byl také o to od 1985-1987
MAX
#610

09.02.2013 [13]
do dnes nevím, co tam vlastně bylo, nebo je.
Jenom aby nebyly pochyby, tak politruka dělal Froněk a velitele Kandel
zilincanko
#611

14.02.2013 [14]
Ja som tam bol tiež 1989-90.
VZ 2739…
#612

19.03.2013 [15]
Podle zápisu veřejně přístupné kroniky Obce Strašice, dne 23.9.2005 oslavili příslušníci útvaru "Němí" 45 let od jeho založení. Prý vzpomínali na jeho komunistickou minulost. Rokem založení útvaru je rok 1960.

http://www.portafontium.cz/iipimage_viewer/chronicle/soap-ro/soap-ro_01051_ou-strasice-2004-2008/soap-ro_01051_ou-strasice-2004-2008_0810.jp2
Džulio
#613

12.05.2013 [16]
Ano,znám to tam,sloužil jsem tam v74-76,ještě ted se chvěji při vzpomínce na ty roky...od té doby jsem se s nikým o tom nebavil,až ted,náhodou jsem tento článek objevil,odepíše někdo z té doby..? plus-mínus 1 rok???????
pavel
#614

12.05.2013 [17]
O objektu U Němých píše ve své knížce "Plánování nemyslitelného" pan Luňák (doporučuji přečíst). V dobách Studené války asi měl ten objekt jakýs - takýs smysl, dnes mi připadá, že zůstává tajným akorát tak pro místní obyvatelstvo a ty, kteří slouží k jeho ochraně. Tak ztrochu paradox. (Jako mnoho brdských reálií).
Jazyk
#615

13.05.2013 [18]
66-68 za Vincka
František…
#616

16.08.2013 [19]
Jestli jsi tam sloužil v těchto letech tak se známe. Také jsem tam sloužil. Škoda že píšeš pod přezdívkou.Ale asi ano, ta jména souhlasí, zapoměl jsi na kapitána a později, ještě za nás majora Kaňáka.
František…
#617

16.08.2013 [20]
Zpráva pro MAXE. napiš mi na f-tichy. Samozřejmě seznam.cz.
Zpráva…
#618

05.11.2013 [21]
Zpráva pro Džulio napiš mi na 2012412@seznam.cz
Area 51
#619

07.11.2013 [22]
Včera jsem náhodou narazil na tento článek o němích. překvapil mě, netušil jsem se že je o něj takový zájem. Také jsem tam sloužil.
Area 51
#620

26.11.2013 [23]
VŠEM NĚMÍM, NEODEPISUJTE NA ADRESU 2012412@SEZNAM.CZ. Myslím si že to je PROVOKATÉR!!!
sifra65
#621

29.11.2013 [24]
Také 88-89,Marek,Froněk,Kaňák,Vlach Pavel,
Vejr
#622

11.12.2013 [25]
Vlezl jsem tam někdy…1985…asi, popadaly stromy na plot, byly tam díry. Uvnitř chodil strážný, okolo 17 hod přijížděla V3S, se směnou na střídání. Normální muničák. Zas bych tu naši ČSLA nepodezříval z něčeho světoborného.Vejr.
Area 51
#623

08.03.2014 [26]
Cajdo, jseš si jistý že jsi nebyl pod těžkým vlivem alkoholu když jsi tady napsal takovou kravinu??? Jseš si opravdu jistý že tady blábolíš o NĚMÝCH??? Já si myslíš že ne. Jak dlouho jsi u nich sloužil že máš takové zkušenosti a znalosti???
cajda
#624

28.02.2014 [27]
2739 1999rok vysilacky straznice pomalovana na stese maskacem, objekt vko ,zavolalo se dolu ze jdu na obchuzku a pritom sem spal ve spacaku :-D,hlavne loznice bez oken :-D,mozna bych nasel i fotky nekde :-D
jazyk
#625

28.02.2014 [28]
Dotaz pro ty, co tam sloužili před sametem, nezkusili jste na http://www.abscr.cz/cs/vyhledavani-archivni-pomucky prolustrovat kamarády a lampiony? Vřele doporučuji. Našel jsem 3 áčka.
Samson55
#626

09.03.2014 [29]
Ahoj Area 51,napsal jsi to Cajdovi dobře,asi se ale po tzv."revoluci" neco změnilo...nebo se změnili lidé!!!!?
František…
#627

18.03.2014 [30]
Ahoj Samson55, u Němých na útvaru se v podstatě do dneška nic nezměnilo kromě toho že už tam neslouží záklaďáci. Ale ostraha oplocení pořád funguje - myslím fyzickou přítomnost ostrahy která je na rozdíl od dob kdy jsem tam sloužil ještě navíc podpořena kamerovým systémem!! Ty jsi tam sloužil nebo jsi se na tyto stránky o Němých dostal nějakou náhodou???
Samson55
#628

20.03.2014 [31]
Ahoj Franto,asi jsi nečetl celou tuhle stránku...to není ve zlém... Rád si s Tebou napíšu,jestli Tě bude zajímat něco bližšího...jsem Samson 55
Samson55
#629

20.03.2014 [32]
Omluva Frantovi...říkali mi Džulio
Kubajz
#630

22.03.2014 [33]
Nevíte něco bližšího o VS u Písku díky...
Lezec
#631

22.03.2014 [34]
Bohužel :-(
Kubajz
#632

23.03.2014 [35]
Škoda, snad někdo bude vědět...
František…
#633

25.03.2014 [36]
Ahoj Samson 55, to je v pohodě, nemusíš se omlouvat. Sloužil jsi u Němích o 11 let dříve než já. V září minulého roku jsem se tam byl s klukama podívat. Došli jsme až k 1 bráně, asi tak na vzdálenost 1 metru a byli jsme přes tzv. kecafón vyzváni aby jsme okamžitě odešli. Plánujeme další návštěvu, tentokráte od brány č.4.Máme ze září pár fotek, kasíno, Amerika, Zámeček a 1 bránu, řeknu klukům aby je dali na stránky Zelená léta. Měj se.
cajda
#634

12.04.2014 [37]
ty blbecku kdyby jsi tam slouzil tak by jsi vedel jak to tam chodilo a ta fotka co tu je na zacatku popsana je tak zpulky blbe
cajda
#635

12.04.2014 [38]
1999-2000 byli jsme posledni zakladaci co tam byli
Lezec
#636

12.04.2014 [39]
Ano,ta zveřejněná fotografie s popisky budov je nepřesná,vím o tom. Dostala se mi později do ruky nová i s detailními úpravami a dalšími informacemi,ale rozhodl jsem se jí zde již nepublikovat. Autor mi o to žádal a já to respektuji.
Area 51
#637

18.04.2014 [40]
Ahoj Cajdo,nezlob se ale z toho Tvého příspěvku co jsi psal ---vysílačky strážnice atd. by prostě nikdo nepochopil co jsi chtěl říct. No, a jestli jsem tam sloužil??? Dobře, zkus to co Ti teď napíšu porovnat s tím jak to vypadalo když jsi tam sloužil. Takže začneme strážnicí??? Vchodové dveře a malá chodbička,napravo z té chodbičky byla malá kuchyňka, souhlasí??? Přímo proti vchodovým dveřím na konci chodbičky bylo WC, souhlasí??? Nalevo z chodbičky se vstupovalo do 3 místností, přímo naproti vstupu byla místnost bdící směny, od ní nalevo byla místnost velitele stráže a na pravo byla místnost pro spící směnu!!! Chceš abych Ti ještě napsal kde byli okopy č.1, č.2 a č.3??? Kde byl beton. bungr na stojce č.1 a kde byl beton. bungr na stojce č.2??? Chceš abych Ti napsal co byla MASKA a k čemu sloužila???!!!??? Ty budovy na Útvaru jsou popsané na těchto fotkách jinak ale Lezec Ti tady na to odpověděl. Vycházel z popisů jiných utajených útvarů. A nebo chceš abych Ti popsal budovy na Americe??? Víš co Cajdo??? Nemusíš se hned chovat tak vulgárně, ale upřímě přiznávám že ten můj příspěvek vůči Tvému také nebyl zrovna moc akurátní. Tímto se Ti omlouvám. Přijmeš mojí omluvu???
Area 51
#638

18.04.2014 [41]
Ještě jedna věc Cajdo, to co jsem Ti tady teď napsal bylo aktuální 15 let před tím než jsi k Němím nastoupil Ty!!! Ale upřímně??? Nemyslím si že by se u Němých za těch 15 let na Útvaru něco většího, co se týče uspořádání povrchových budov změnilo. Tahle 15-ti letá časová prodleva byla nejspíše důvod našeho nedorozumnění. Takže se Ti tímto ještě jednou omlouvám.
cajda
#639

20.04.2014 [42]
omluvu beru, straznice by souhlasila :-D,dneska ta straznice asi vypada uplne jinak protoze nas souply do srubu a ji predelavali jak vypadala pak uz nevim
Area 51
#640

20.04.2014 [43]
Ahojky Cajdo, vy jste byli za strážnice přestěhovaní do chemického srubu??? Tedy za nás to býval chemický srub, u brány č.2 a vedle unimontů. Nojo, těch 15 let je znát!!
cajda
#641

20.04.2014 [44]
jo presne tam,na zachod se muselo do hlavni budovy ale kdo by tam sel zejo,a jidlo co vozily se muselo chodit taky tam
cajda
#642

20.04.2014 [45]
a ty obchuzky se fakt nechodily akorat ve vsedni den do 14 hod nez vsichni odjeli,nebo sem obchuzku sel kdyz bylo venku hezky proc se neprojit ze jo
Samson55
#643

20.04.2014 [46]
Ahoj Franto,dík,žes to vzal...Jooo,Amerika!!!Něco jsem si tam odsloužil...předsunutý objekt objektu UTVAR!!!Majetek U.S. Army,taková prtavá základnička. Objekt Utvar,to už bylo jiný kafe....pak nám postavili novou strážnici,ale napřed to byla taková malá strážnička,brčálově zelená s dévetárnou a kotelničkou..to už není pravda!!!Bunkry a telefonem,okopy,brány -horní a dolní,snad ted už mohu se podělit o dojmy co jsou i po těch dlouhých letech pevně v paměti!!!Jooo,Zámeček!!!,za nás letní sídlo generála Dzůra!!Opravdu krásný a udržovaný objekt v zemi"Nikoho".
Lezec
#644

21.04.2014 [47]
Pro "Cajda" i pro "Area 51". "Cajda" má určité nejasnosti, které se týkají věrohodnosti informací od "Area 51" a vznikl tady určitý spor. "Area 51" mi ještě před vznikem tohoto sporu zaslal poměrně podrobné informace k rozmístění budov, jejich ochraně a pod. a zároveň mě poprosil, abych je z důvodu stále trvajícího utajení nezveřejňoval (což jsem respektoval). Jelikož se později tento jejich konflikt určitým způsobem vyhrotil, požádal mě nakonec "Area 51" abych jako důkaz pravdivosti jeho znalostí o "Němých" všechny tyto informace (včetně podrobného plánku útvaru) zde na stránkách zveřejnil. Chvíli jsem váhal, ale nakonec jsem se rozhodl, že vše ponechám jak je a tyto poměrně citlivé informace publikovat nebudu. První důvod je ten, že objekt je armádou i v současnosti stále využíván, stále podléhá jistému stupni utajení a informace o něm nejsou volně přístupné. Ten druhý důvod je, že totožnost "Cajdy" vlastně neznám a tedy ho mohu považovat svým způsobem za člověka, který pouze "tahá" informace z lidí, kteří zde sloužili. Pánové tento spor si bohužel budete muset vyřešit jen vy dva. "Cajdovi" se omlouvám, pokud se ho má slova nějakým způsobem dotkla a "Area51" se omlouvám za to, že jsem mu nepomohl v jeho konfliktu. Zdraví L.
pepa
#645

21.04.2014 [48]
jo ja tam taky válčil v tuhle dobu
pepa
#646

21.04.2014 [49]
Vlach Pavel tuším se mu říkalo Peršink
Area 51
#647

23.04.2014 [50]
Ahoj Lezče, děkuji Ti za Tvojí ohleduplnost že jsi se rozhodl Ty mé informace a fota co jsem Ti poslal nezveřejnit i přes to, že jsem Ti to naposledy dovolil. Nemám strach z toho že bych s tím mohl mít nějaké problémy. Jsou to informace 26 let staré a to nejdůležitější, to myslím označení vchodů a vjezdu do podzemí jsem Ti neprozradil. Jde o to že mě mrzí že jsem se nechal takhle hloupě vyprovokovat. Naprosto ješitným způsobem jsem chtěl někomu koho neznám dokazovat že jsem u Němých opravdu sloužil.Chápu že jsou lidé co je takovéto utajené útvary zajímají, to je samozřejmé. Bohužel problém nastává v tom že když něco nějakým neodbytným zvědavcům nechceš prozradit tak začnou být hodně vulgární. A upřímně, Lezče, mrzí mě že si nejspíše od Cajdy kvůli mě asi vyslechneš nějaké vulgární nadávky. A na to že bych se na Tebe mohl zlobit kvůli tomu že jsi se mě proti Cajdovi nezastal zapomeň!!! To je naprostý nesmysl. Jsi férový a dodržel jsi to co jsi mi slíbil, moc si toho cením!!! Rád budu chodit dál na Tvé stránky a samozřejmě budu občas navštěvovat i stránky o útvaru 2739/D. Akorát se už zdržím komentářů. Kdyby jsi se někdy chtěl na něco zeptat tak Ti rád odpovím, mojí mailovku máš a hlavně máš i mojí důvěru. Tak jo Lezče, ještě jednou Ti děkuju a přeju hezké toulky a zážitky z Brd.
Jazyk
#648

25.04.2014 [51]
Kdy?
rad
#649

07.06.2014 [52]
čau sloužil jsem tam 89_91
Honza
#650

18.06.2014 [53]
Já si myslím ,že tam je akorát tak hovno ,ale dobře hlídaný.
User
#651

03.07.2014 [54]
já jsem Pepa Vorel a u němých jsem byl 89/90 v 90 jsem odcházel ještě s jedním klukem jako první na civilku
Pepa Vorel
#652

03.07.2014 [55]
Ahoj všem taky jsem byl U němých v letech 89/90 nemáte někdo náhodou kontakty na kluky co tam byli taky v tuhle dobu bylo by zajímavý se setkat
Pepa Vorel
#653

18.07.2014 [56]
nazdar rad to jsme sloužili ve stejnou dobu kdo vlastně jsi Pepa
User
#654

29.08.2014 [57]
Všem....pánové,bavíte se o tom,kolem čeho chodíte,a říkáte jeden druhému svoje dojmy,vyslechněte ty,co tam sloužili,nevybrali si to jako já,nikdo z normálních,zasnoubených nechtěl na 2 roky....ale i po letech mám co říct...proč ti,co tam slou´žili i po letech se nechtějí rozdělit o své zážitky...protože tam byli.....
User
#655

29.08.2014 [58]
Nejsem anonym
Area 51
#656

09.09.2014 [59]
Reaguji na poslední komentář ze dne 29.8.2014 Nezlob se Ty který tvrdíš že nejsi anonym. Tvůj příspěvek je malinko zvláštní, my jako záklaďáci jsme si nemohli vybrat místo určení a jednotku. Je to jednoduché, nikdo netušulil že existuje utajený útvar ke kterému nás přiřadí!!! Tím to skončilo a tak to také zůstalo. Bohužel nezáleželo na tom jestli máš těžké rodinné problémy nebo jsi ženatý a čekal jsi rodinu! Klukovi z našeho ročníku během naší voj. služby zemřela maminka a náš podplukovník - už nemá cenu ho jmenovat mu zakázal jet na její pohřeb z důvodu obranyschopnosti našeho hlídaného objektu. Po naších poměrně velkých protestech mu dal opušťák. Proto je mi tak trošku podivné že jsi měl možnost, jak píšeš, si vybrat místo určení i jednotku jenom díky tomu že jsi byl zasnoubený!!!!! Ovšem, na druhou stranu je pravdou že k nám občas nastoupil někdo na zkrácenou službu ale určitě mu nikdo nedával možnost si vybrat jestli může nastoupit k jednotce zvláštního utajení!!! Upřímně??? Nenapsal jsi přímo že jsi u nás sloužil. Vlastně jsi to nenapsal vůbec!!! Že by taková malá provokačka??? Jestli se pletu nebo jsem vyvodil z toho co jsi psal špatné závěry tak se omlouvám!!!
Area 51
#657

09.09.2014 [60]
Znovu jsem si důkladně přečetl Tvúj příspěvek a ten druhý....nejsem anonym...mi říká že nejspíše vím kdo jsi. Možná se pletu, možná ne ale myslím si že se nepletu. Svojí doměnku tady prezentovat nebudu protože je možné že nechceš být záměrně poznán nebo že se já hodně pletu!!!
jan
#658

17.09.2014 [61]
přečti si knihu tajemství brdských vrcholů.druhej díl.strana 49.
Area 51
#659

22.09.2014 [62]
Ahojky Jane, tu knihu jsem bohužel nesehnal,múžeš mi napsat co se v té kniza na této stránce píše?
jan
#660

23.09.2014 [63]
Jedna z rozsoch klesající z Hlavy je zakončena Vrchy (717m) nad soutokem potoků Padrtského,Třítrubeckého a rezervy.V hlubokém údolí posledně jmenovaného se nachází nepřístupný podzemní objekt,místními příznačně(podle naprosté mlčenlivosti jeho ostrahy)nazývaný,,U němých¨.Se stavbou objektu v údolí Reservy 5 km jihovýchodně od Strašic se započalo v květnu 1955.Objekt byl stavěn jako,,podzemní protiatomové velitelské stanoviště československé 7. armády¨.V případě válečného konfliktu měl sloužit k zabezpečení pevného a nepřetržitého velení vojskům a počítalo se zde s pobytem 180 osob.Stavěl se současně s velitelským stanovištěm hlavního velení v Praze-Hlubočepech(objekt K116),určený pro generální štáb a ministerstvo národní obrany.Objekt u Strašic(krycí název S1)byl dokončen roku 1958.Válečný plán z října 1964 hovořil o objektu jako o ,,velitelském stanovišti frontu¨a počítal s jeho oživením do šesti hodin od vyhlášení boového poplachu.Byl to druhý nejvýznamnější voj. kryt v zemi.A protože je tento objekt(VZ 2739)stále přísně střežen,jistě se s ním stále počítá.
Area 51
#661

26.09.2014 [64]
Děkuju, celou historii našeho útvaru od svého vzniku neznám, vím a znám pouze to co jsem u něj poznal za dob mé 2 - leté prenční služby.
Džulio
#662

26.09.2014 [65]
Area,po delší době opět zde...Omylem jsem přispíval jako tzv.anonym,moje chyba,nebylo to úmyslně.K tomuto útvaru si přece nikdo nemohl vybrat,že tam chce narukovat!!!!Nechci dělat tajnosti,rád bych našel někoho ze známých "strážáků",co jsme to tam kroutili.Rád odpovím na otázky,co vím.Je už to dlouhá doba a snad nebudu mít problémy. Jan napsal velmi zajímavý,zasvěcený komentář,díky.
jan
#663

26.09.2014 [66]
Ahoj Ta kniha mi potvrdila to co jsem už skoro věděl.jsem strašičák a tak mě to zajímá.No a jak to vypadá tak se s "němejma"stále počítá protože budou stavět další vnější plot(žiletkovej)a to proto až armáda opustí Brdy a ty budou volně přístupné.jo a mam dojem že už ho začali stavět,ale to si nejsem jistej.To by potvrdil někdo kdo kolem chodí.Lezče nevíš o tom něco?Vaše stránky jsou dost dobrý a v blízké budoucnosti tě budu kontaktovat páč si můžeme hodně říct.
Lezec
#664

27.09.2014 [67]
Ahoj Honzo, odpověděl jsem Ti e-mailem. Zdraví L.
pepa
#665

02.10.2014 [68]
Ahoj už jsem se zmínil že u němých jsem byl v letech 89/90 a taky bych rád potkal někoho kdo tam byl pokud možno ve stejnou dobu, Pepa
Area 51
#666

03.10.2014 [69]
Ahojky Džulio, Němím na otázky odpovídat nemusíš, Ti se na nic ptát nemusí, sloužili tam. Zbývá civilní sektor. Jeden takový napsal mému spolubojovníkovi. Na pár otázek mu odpověděl a bylo to vše v poho. Ale pak se začal ptát na hodně konkrétní věci a když mu na ně odmítl odpovědět tak se mu od tohoto civila, který se prý zajímá o voj. historii dostalo pouze samých urážek, nadávek a vulgarit. No jo, za dobrotu na žebrotu. Když si pročteš tyto příspěvky tak zjistíš že se pokoušel zkontaktovat i Tebe.
Dan Straka
#667

24.10.2014 [70]
Dobrý den, ctění kolegové. Sloužil jsem v rámci turnusu "posledních záklaďáků". Pokud tam někdo byl se mnou, nebo potřebujete info (ale deset let staré), pište: dan.straka@post.cz
Přátelsky zdraví, Dan.
cajda…
#668

24.10.2014 [71]
ono to bude tak 15 let co tam byli zakladaci nas na posledni dva mesice uz vykopli a hlidali to civilove
Džulio
#669

25.10.2014 [72]
Ahoj Area 51,dík za pochopení,dík za odpověd.Já vím,že kdo tam sloužil,tak ví....Ale chtěl jsem zavzpomínat a nějak potvrdit s někým,že jsme chodili po stejných "stezkách",které čas snad nezměnil.Jak Utvar,tak Ameriku....A myslím si,že byl rozdíl v kamarádství ročníků 70 + a 90+.A jak píšeš,nepřítel naslouchá i po letech,bohužel,křiváci jsou pořád,Brno je nemá rádo!!! Ahoooj Džulio
Pepa Vorel
#670

03.11.2014 [73]
jo jo máš pravdu kdo tam sloužil vý svě ale bylo by fajn se sejít a jen ´tak nostralgicky zavzpomínat jak bylo Pepa
jazyk
#671

07.12.2014 [74]
Musím se pochlubit ,scházíme se je nás 8 a to jsme tam sloužili 66-68.
ivan
#672

31.12.2014 [75]
Jen tak na vokraj vu 2739 uz davno nema tohle cislo. Tedka to je 3255.....
Area 51
#673

06.01.2015 [76]
To je možné, věci se časem mění ale nevěřím tomu. Každopádně bude náš útvar 2739/D stále znám pod názvem Němí.
ivan
#674

11.01.2015 [77]
Je vidět, že Area 51 má zastaralé informace....
Je to již delší dobu co VÚ 2739 nemá tohle číslo. Nyní patří pod AKIS - jako Centrum podpory...Blíž třeba tady:
http://www.acr.army.cz/struktura/generalni-stab/sekce-podpory/agentura-komunikacnich-a-informacnich-systemu-86854/
A kdo neví, tak bývalý 2739 má podobný účel jako VÚ v Prokopským údolí v Praze (GPS mapa: 50.0420008N, 14.3731911E), kerej taky patří k VÚ 3255...
Area 51
#675

14.01.2015 [78]
Ahoj Ivane, samozřejmě že ty mé příspěvky tady jsou zastaralé to je dost logické když si uvědomíš že doba mé voj. služby byla v roce 85-87. Ale myslím si že se tam až tak moc věcí nezměnilo, samozřejmě kromě zvýšené ostrahy - kamery a fyzické ostrahy. Jednoho takového příslušníka ostrahy jsme viděli když jsme přišli až k bráně č.1. Každopádně účel útvaru 2739 je v základě asi pořád stejný.Já mám tyto poznatky z mé 2-leté služby. Můžu se Tě zeptat kde jsi k těmhle informacim přišel Ty???
ivan
#676

15.01.2015 [79]
Ahoj Area 51,
já sem obě místa pravidelně navštěvoval jako voják ZVS-absík v roce 98-99. Jako záklaďáků nás tam nebylo ani do mariáše. Co se týká současnejch informací tak použiji slova Němých – nikdy neprozrazuj zdroj svých informací! Ale jako nápovědu řikám, že většinu informací mám prostě normálně z netu. Stačí jen trochu umět hledat... a skládat střípky.
Area 51
#677

16.01.2015 [80]
Ahoj Ivane,díky za odpověď. Za nás ,,absíci, - za mé 2 roky služby tam byli pouze 3- měli přístup do podzemky ale zcela určitě měli určitá omezení kam mohli a kam ne. Měli tam dozorčí služby tak si myslím že se dál než okraj podzemky také nedostali.Oni nám o tom nic neříkali a my se jich na to neptali. Takže Němí byli vlastně 2x Němí. Tak to bylo za mě. U Tebe to mohlo být už o něčem jiném ale myslím si že ses dál než naši ,,absíci,, také nedostal. Nebyl jsi voják - profík. Zdroj Tvých info po Tobě samozřejmě nechci,není důvod. Jsi prostě od Němých. Ten Tvůj příspěvek je velmi zajímavý.Samozřejmě něco malinko o Prokopském údolí vím ale to jsou informace pouze z netu. Každopádně si myslím že Němím zvoní hrana.Vláda odsouhlasila zrušení voj. újezdu Brdy. A Němí??? Při stavu dnešních moderních sledovacích technologií je náš útvar dávno, dávno provařený. Nejspíše se z něho stane turistická atrakce. A pročpak ne??? Rád bych si ho znovu celý s klukama prošel a mohl zavzpomínat na doby kdy jsem byl o 30 let mladší.
ivan
#678

20.01.2015 [81]
Ahoj Area 51.
Já bych se taky rád znovu podival na místa kde sem prožil svoji vojenskou službu. Bylo by asi dost zajímavý porovnat dnešek s dobou kdy sem tam byl naposled - tedy před 16 rokama. To je hrozný jak to letí! Ale asi z toho v nejbliší době nic nebude. Protože armáda to pořád utajuje. Na žádosti o informace např. zde:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_Picek_Brdy_231113.doc

posílá odpovědi typu:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_MO_Brdy_prodlouzeni_lhuty_061213.pdf

a konečná rozhodnutí:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_odpoved_MO_Brdy_181213.pdf

Takže prostě smůla. A co se týká zrušení prostoru dám krk na to, že i potom okolí Reservy zůstane nepřístupným vojenským prostorem. Jen víc zabezpečí - přidají, zvíší ploty nebo přidají kamery apodobně. Kdyby to chtěli opustit tak by kolem Němých nedělali pořád takový tajnosti ještě teď a necpali do toho takový šílený prachy....

Ale jinak máš určitě pravdu v tom že by z toho mohlo být například pěkný muzeum železný opony a studený války....
Otta
#679

23.01.2015 [82]
Ano staví tam další plot,a jsou tam upozornění,že se jedná o pitnou vodu.Ta plocha se zvětšila!
Jirka
#680

23.01.2015 [83]
U Němých jsem také slouži,by jsem Vel.stráže.Rota bya v posádce ve Strašicích v ořízemí budovy naproti base u požární nádrže.Na rotě byla stálá služba PDÚ.nprap.ČESAl,a poté už i VZS děai PDÚ.VR byl jeden čas npor.Vlach potom mjr.Kaňák a pak mjr.Dovica.U němých jsou kryptografové-šifranti.Jsou prý nějakým způsobem svázaní i s NBÚ.Je u nich uhromný tok dat od O2.Veká část lidí už dojíždí do Prahy do Prokopského údolí.Mysím že bude i útvar 2739 brzy zrušen.Dnes tam už není tak rušno jako dříve kdy by svoz ZOMákú každé ráno a strážný otvíral kolem 5.40 bránu č.1 Autobusové lince kdy podával hlášení pplk.Majerovi a jiným.Jinak ani dodnes tj.23.1.2015 nedošlo u útvaru k žádné velké modernizaci krom kamerového systému.Stáe je možné bez větších probémů dojít od brány č.5-4 nebo od okopu č.3 až k zahrádce.Jeden přibblík co tam v hlavní budově sedí u televize to tam nikdy sám neuhlídá.
Jirka
#681

23.01.2015 [84]
Prosimtě ten popisek letecké mapy VZ 2739 JE zcela naprostá blbost:-(
Lezec
#682

24.01.2015 [85]
Ano, ten popis nesouhlasí, už jsem to tady jednou zmiňoval. Aktualizovanou fotografii zde ale zveřejňovat nebudu.
Jazyk
#683

24.01.2015 [86]
Za nás měl velitel roty proti base kancl. Rota byla těsně před autoparkem v prvním patře nad skladem tankánů. Kdy jsi tam byl?
mlčoch
#684

24.02.2015 [87]
rika ti neco jmena tumpach cervenka?
Area 51
#685

26.01.2015 [88]
Asi by bylo zajímavé si o tomto útvaru veřejně popovídat s min. obr. p. Martinem Stropnickým. Celá léta armáda spoléhalo na to že Němí, ať už profíci nebo záklaďáci budou mlčet. Bohužel, taková je skutečnost.Profíci mluvit nebudou, to je samozřejmé, čí chleba jíš, toho píseň zpívej!!! Ale, kdyby začali mluvit záklaďáci, všici kteří tam sloužily, 20, 30, 40 let nazpět??? Bylo by to jako skládačka která začne dávat dohromady celkový obraz. Víš jak to chodí, jeden zaslechl kdysi od profíků pár vět, druhý zaslechl něco jiného, třetí viděl co neměl,další znají vchod do podzemky, no, to vlastně znají všici Němí, další ví kde je vjezd do podzemí atd. Suma sumárum, když se dají dohromady tyto informace a oddělí se ty rádoby pravdivé leč vymyšlené tak postupem času vyjde na světlo k čemu útvar Němích sloužil a stále slouží!!! Každopádně, občané této země platí nemalé daně i na tyto voj. objekty. V USA odtajnily od skončení studené války 2 přísně utajená voj. zařízení sloužící k ochraně prezidenta, vlády a ochrany států. A to z toho důvodu že byli zastaralé. Co k tomu dodat??? Někdy je asi lepší částečně, podotýkám částečně umožnit prohlídku veřejnosti a tím ukojit jejich zvědavost než začít budovat další nesmyslné a finančně náročné zabezpečení.No, co si budeme nalhávat, když se bude někdo opravdu chtít do prostoru tohoto útvaru dostat tak se tam prostě dostane. A tím nemyslím přímo fyzickou přítomnost osoby. Jsou tady i jiné možnosti. Třeba DRONY.
Jiřina
#686

13.02.2015 [89]
Jen tak jsem brouzdal po netu a četl komentáře, zase mě to vrátilo ke vzpomínkám. Zdravím mladýho Area 84-86
Area 51
#687

17.02.2015 [90]
Zdravím starého Jiřina. Zajdi na stránku Zelená léta Je tam pár chlapů z mého ročníku. Tak se zaregistruj a pokecáme. Třeba se nás tam potom sejde víc!!!
dan
#688

23.02.2015 [91]
jste blbí
ivan
#689

23.02.2015 [92]
Co ty seš za Trolla?
Doporučuji všem tohoto tzv. "dana" ignorovat!
bunkr
#690

04.04.2015 [93]
to co delaji ti zamestnanci v bunkru, je nutne, ay to delali z toho bunkru ? nebylo by to pro stat levnejsi kdyby to delali nekde z kanclu ? treba v tom NBU na Smichove. Ledaze se za linky O2 hodne plati a nekomu z toho jde tezka provize ...
area51
#691

26.06.2015 [94]
Zajímalo by mě proč Dan napsal takový hloupý příspěvek, jestli jsme podle jeho mínění blbí tak ať na stránky o němých nechodí.
ivan
#692

27.06.2015 [95]
Ahoj Area 51. Podle mne to není žádný Dan, ale obyčejnej Troll - provokatér. Takže opravdu doporučuji ho ignorovat!!
VP VZ
#693

21.08.2015 [96]
Dávejte si všichni majzla co sem napíšete! Velký bratr vás všechny zná a vidí....abyste se nedivili až skončíte na výslechu nebo i hůř. Mlčenlivost, kterou jste všichni podepsali nikdo nezrušil a vy ji pořád jenom porušujete! Vzpomeňte si na to, když jste ji podepisovali, co vám hrozí za její porušení a mějte to neustále na paměti. Je už konečně na čase vám všem, kteří jste porušili pravidla Němých, zatnout tipec a po zásluze vás všechny odměnit podle trestního zákoníku!!! Protože nejlepší příklad je potrestat viníky, kteří vyzvonily podrobnosti o Němých. Ostatní se pak snad konečně poučí z chyb těch, kteří neumí držet jazyk za zuby jak se k tomu do smrti zavázali!
radrar
#694

15.08.2015 [97]
trochu pozdě ale,,,chemicky dr,Radek Pol,
area 51
#695

18.08.2015 [98]
Ahojky VŠEM NĚMÝM !!!! Co kdyby jsme si všici co jsme tam sloužili někdy dali hromadný sraz, prošli si kasíno a kolem naší hospody CHLÍV se prošli kolem AMERIKY a natáhli to kolem Zámečku až k bráně č.1 ????? Myslím si že by to bylo fajn. Co si o tom myslíte???
mlcoch
#696

18.08.2015 [99]
ja bych to prosel az ke straznici
jazyk
#697

20.08.2015 [100]
Chlív, to je co za hospodu? Za nás bylo ve vesnici 8 hospod , naše byla U kulatý báby. Loni jsme s klukama z nostalgie, tenhle výlet "nahoru" jak jsme říkali, udělali. Autem k zámečku , pěšky až k bráně. Nikdo na nás nevystartoval. Zkuste to.
area 51
#698

23.08.2015 [101]
Reaguji na výše uvedený příspěvek VP VZ. Odkud jsi spadl, příslušníci Němých -záklaďáci se zavazovali svojí mlčenlivostí pouze na určitou (přesně časově ohraničenou dobou) A tady jsou pouze příspěvky od záklaďáků. Nikdo z nás- raději znovu napíšu záklaďáků se nikdy nezavázal svým podpisem k naprosté mlčenlivosti až do konce svého života!!!!!!!!!!!!!!! Ty jsi to asi jako GUMÁK podepsal, to chápu, šlo o Tvoje povolání. Jenom by mě zajímalo kde jsi přišel na to, že tady někdo z nás prozradil, k čemu útvar Němých sloužil. Měl by jsi si znovu pročíst tyto příspěvky a jestli najdeš jeden jediný který by prozradil účel našeho útvaru tak to sem prosím tě napiš.Měl by jsi si uvědomit že sem psali Němí kteří tam sloužili třeba před 40-ti lety, já sám jsem tam sloužil před 30-lety.A i přes to, že naše mlčenlivost je dávno zrušená tady nikdo z nás nenapsal k čemu náš útvar sloužil. Nebo jsi tady něco takového našel????I přes ty desetiletí nikdo z nás nic neprozradil. JSME ZKRÁTKA POŘÁD NĚMÍ, tak nám tady přestaň vyhrožovat nějakými tresty a se svým VELKÝM BRATREM si můžeš akorát tak podat ruku!!!!!!!! Asi jsi velký znalec vojenského práva co se týče utajovaných objektů a hlavně útvaru NĚMÝCH!!!!!!!!! A jestli jsi si tak pevný v kramflecích TAK SE NEBUDEŠ BÁT TADY ZVEŘEJNIT SVÉ CELÉ JMÉNO I SE SVOJÍ STÁVAJÍCÍ ADRESOU!!!!! Ale to Ty neuděláš- pochopitelně---anonymita je to nejlepší pro lidi jako jsi Ty. Je mi jasné že i po mém SLUŠNÉM A NEURÁŽEJÍCÍM PŘÍSPĚVKU se dočkám Tvé odpovědi skládající se pouze za samých vulgarit, nadávek a vyhrůžek. Upřímně??? Spánek mi to nezkazí a myslím si že na Tvůj příspěvek odpoví i jiní bývalí příslušníci NĚMÝCH!!!!Jinak Ti přeji hezký den. Jestli jsem Tě něčím urazil tak se omlouvám!!!
jazyk
#699

23.08.2015 [102]
Prozradil jsem, že jsme chodili ke "Kulatý bábě ". Ale jméno hostinské jsem nevyzradil.
mlcoch
#700

24.08.2015 [103]
tak ty jsi sjetej
area 51
#701

24.08.2015 [104]
Ahojky Jazyku, člověče nějak se bojím po výhružkách VP VZ zveřejnit místo hospody U NĚMÝCH !!!!!! To víš, podle tohoto PROVOKATÉRA to je asi velmi důležitý strategický bod!!!!!!!!!!! Hele, já to risknu, když Ti na tento dotaz odpovím tak budou nejspíše všici Němí v ohrožení života podle názoru tohoto SPRAVEDLIVÉHO ČLOVÍČKA!!!!!!!!!! Vezmu to zkrátka, při výjezdu ze Strašic směrem na Ameriku byla po levé straně naše hospoda!!!!!!!!!! Za nás to byla hospoda s názvem CHLÍV!!!!!!!! Jméno hostinské zde také jmenovat nebudu CO KDYBY TO NARUŠILO OBRANYSCHOPNOST NAŠEHO STÁTU!!!!!!!!!!!!! Měj se hezky a HLAVNĚ POZOR NA VELKÉHO BRATRA KTERÝ TĚ ZNÁ A VŠECHNO O TOBĚ VÍ!!! To víš, pan VP VZ zná vše do nejmenších podrobností. Takže jo Jazyku hezký den. Snad se k tomuto našemu příspěvku přidají a svůj názor řeknou i jiní Němí!!!
area 51
#702

24.08.2015 [105]
Ještě malý dodatek, vážně by mě zajímalo zda VP VZ o Němých skutečně něco ví!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Řeknu na rovinu co si myslím a o čem jsem přesvědčen! JE TO PROVOKATÉR který se snaží formou nátlaku získat nějaké konkrétní informace! Jestli mu některý z nás odpoví je pouze jeho věc ale já sám osobně bych se do toho nepouštěl!!!!!!No, je to svobodné rozhodnutí každého NĚMÉHO!!
jazyk
#703

24.08.2015 [106]
Takže Chlív, je hospoda Na huti. Kulatá bába byla zhruba o 100m dříve na pravé straně. Toho pošahanýho vořecha, co to psal není třeba brát vážně. Ten kdo to tady monitoruje, ( někdo určitě), už by dávno zakročil, kdyby to přesáhlo únosnou mez.
area 51
#704

25.08.2015 [107]
Ahoj Jazyku,za mě tam bylo také velké množství hospod, ono to ani jinak nešlo, vždyť tam byla celá posádka strašického kasina a v době vycházek nebo přísahy by se všici co v tomto kasínu točili svých 24 měs. nevešli. Vím o jaké hospodě mluvíš, asi jsi tam sloužil dřív než já. My- jako NĚMÍ jsme chodili do CHLÍVA. Měli jsme tam svůj stůl asi o 10-ti místech. Mohli si k němu sednout i příslušníci jiných voj. útvarů ale pakliže tam přišli NĚMÍ tak hostinská i proti jejich vůli tento stůl vyklidila aby jsme si měli kam sednout, byli kolem toho velké strkanice - pochopitelně, v kasínu jsme nebyli oblíbeni. Zvlášť tankáni nás neměli rádi. Tak jo, měj se a hezký den!
karel…
#705

26.08.2015 [108]
sloužil jsem v letech 1989-1991 jako strážák a řidič kaja.barak@seznam.cz
jazyk
#706

07.09.2015 [109]
Area51, nejsi někde z okolí Prahy?
Pepa Vorel
#707

23.09.2015 [110]
nazdar Karle no onečně někdo známej od němích
Pepa Vorel
#708

23.09.2015 [111]
Zdarec to zní jako velmi dobrej nápad
area 51
#709

24.09.2015 [112]
Ahojky Jazyku, i tak by se to mohlo definovat. Řekněme že jsem z trošku většího okolí Prahy!
Kaduk…
#710

24.09.2015 [113]
Též jsem sloužil u němích 95-96 přísahu jsme mněli v Praze na staromáku v květnu. Neznáte náhodou někoho kdo tam sloužil v tuto dobu? Rád bych se s klukama zase sešel . jmenuju se kaduk
bydlel jsem v Zaječově ted bydlím v Praze.
Předem děkuji
(email.pavelkaduk@seznam.cz)
aivn
#711

24.09.2015 [114]
Vorel-sofer-Barak-sofer-Soukup-sofer-Sevcik -straz.ostrava.-Braun-straz.Aivn-straz-havirov.Waliczek-Tesin.kuchtik-z Brna jmeno....,?topic palko.slovensko č.1armady 89-91
aivn
#712

24.09.2015 [115]
take 89 pamatuji topice Palka jak rozebral cely kotel.
Karel
#713

24.09.2015 [116]
zdar Pepo ty stará vojno
jazyk
#714

27.09.2015 [117]
Občas se scházíme v Praze.
D.S.
#715

04.10.2015 [118]
Hezký den všem, kterým jsem měl tu čest po roce 1995 velet.
Koukám, že diskuse o "tehdy našem" objektu je poměrně živá. prosím jen - zásadně uberte z paniky ohledně utajovaných skutečností. Jen co já vím od kolegů, kteří v Armádě zůstali, tak nic z toho, co jsme oblsuhovali už v objektu v podstatě není - koneckonců moje krátká kariéra na vyšších stupních velení po odchodu od Němých mi jen potvrdila že i v letech 2001/2002 už bylo zařízení absolutně za zenitem... A nejen u Němých. Proto se po roce 2010 naplnila koncepce, kterou zpracovával tým kolem pluk. G.J. a systém a) komunikace a b) velitelských stanovišť už je dnes zcela zásadně odlišný - jiná technika, v jiných místnostech (když se vrátím zpět k Němým), jiná obsluha a jiné využití.
Ergo: když se mne amatér nebo bývalý kolega ptá na nějaké podorbnosti, v pohodě je říkám tak jak si je pamatuji, protože to už dnes nikoho neohrožuje...
S přátelským pozdravem,
D.S.
Lezec
#716

07.10.2015 [119]
Děkuji D.S. Konečně zde máme možnost si po delší době přečíst kvalitní komentář :-).
area 51
#717

09.10.2015 [120]
Zdravím D.S. Pročpak píšeš aby jsme ZÁSADNĚ UBRALI Z PANIKY???? Tady přeci nikdo žádnou paniku nedělá, nebo máš takový pocit???To že si tady Němí vyměňují své názory a vzpomínky přeci žádná panika není, nebo ano??? Píšeš ---NIC Z TOHO CO JSME OBSLUHOVALI UŽ V OBJEKTU V PODSTATĚ NENÍ??? V pořádku, doba se mění, je zajímavé že píšeš že ZAŘÍZENÍ JE DÁVNO ZA ZENITEM! Chápu, asi ano, ale pročpak je náš Útvar stále utajený??? Víš co D.S.??? Nikoho dnes už neohrožuješ, tak nám pověz nějaké podrobnosti. Ale nezapomeň na to že tvůj příspěvek budou číst Němí kteří třeba i po letech můžou posuzovat nějaké Tvé nejasnosti a nepřesnosti. Tak se do toho svého komentáře dej nestyď se a povídej!!! S přátelským pozdravem Area 51
area 51
#718

09.10.2015 [121]
Víš co D.S ??? Mám takový divný pocit že sem už žádný komentář nedáš !!!!!Že sem už nic nenapíšeš!!! A pakliže ano tak to bude pouze o tom že už si žádné podrobnosti nepamatuješ!!! Zdraví Area 51 ???!!!???
area 51
#719

09.10.2015 [122]
Ještě jedna věc D.S. Píšeš že jsi u Němých sloužil! Fajn, napiš sem nějaké své podrobnosti a my Němí, nebo alespoň já sám jako Němí Ti potom Tvém příspěvku položím pár dotazů!!!!! S přátelským pozdravem Area 51.
D.S.
#720

13.10.2015 [123]
Dobrý den, pane kolego.
Jen stručně -
ad. poznámka stran paniky se týkala několika příspěvků výše uvedených, ve kterých někdo psal, že nic o naší dřívější činnosti ani objektu nesmí sdělovat, že jsme to podepsali "do smrti" a pod. Přišlo mi to směšné.
ad. zbytek - co by Vás zajímalo? Rád se podělím o kterékoliv informace, které si o své chabé paměti budu pamatovat, naštěstí "v oboru" se stále pohybuji, pokud to budou technikálie...
area 51
#721

14.10.2015 [124]
Dobrý den D.S. Máte pravdu, ten příspěvek o tom že jsme se zavázali svojí mlčenlivostí až do smrti je opravdu tak trošku podivný a opravdu směšný!!! Víte, já se Vás nechci na nic ptát, nemám důvod,u Němých jsem sloužil 2 roky takže něco málo o našem útvaru opravdu vím.Jenom mě zajímalo jestli by jste byl skutečně ochotný tady odpovědět na hodně konkrétní dotazy. Němý Vám je nejspíše posílat nebudou ale chodí sem i lidé kteří u nás nesloužili a které náš útvar samozřejmě zajímá. To je pochopitelné! Přeji hezký den. Area 51
D.S.
#722

15.10.2015 [125]
Dobrý den, milý Areo 51.
Jasně, díky za Vaše vyjádření - obával jsem se dle předchozích příspěvků, že Vás nějak štvu či zlobím, což není mým přáním.
A samozřejmě, nevím o Němých ani o jiných útvarech, kde jsem sloužil zdaleka vše. Spousta z vás jistě o detailech své práce věděla daleko víc, než jsem mohl já "shora" byť jen nahlédnout.
Ale na druhou stranu, zas většina specialistů neznala strategické věci a neznala systém - to je zas výhoda velitelů.
Všem, kteří jsme spolu někde sloužili tedy vše dobré a užívejte si každého dne!

Dan
area 51
#723

16.10.2015 [126]
Pro D.S. nene, opravdu jste mě ničím nenaštval ani nezlobil, no, když jsem si zpětně přečetl svůj příspěvek tak musím přiznat že to asi tak vypadalo. Omlouvám se za to . Zároveň se omlouvám i za to že jsem Vám začal tykat!!!
Jazyk
#724

16.10.2015 [127]
Nechci do toho kecat,ale někdy v lednu tu bylo zmíněno toto:Na žádosti o informace např. zde:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_Picek_Brdy_231113.doc

posílá odpovědi typu:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_MO_Brdy_prodlouzeni_lhuty_061213.pdf

a konečná rozhodnutí:
http://www.sinagl.cz/images/ZOI_odpoved_MO_Brdy_181213.pdf Je to 2 roky staré a úsudek jak to armáda s utajením bere, si můžete udělat sami.
Pepa Vorel
#725

16.10.2015 [128]
a hele jeden spoluvoják a pametník a jen tak ze zvědavosti kdo jsi?
D.S.
#726

18.10.2015 [129]
Nu jo, to je prostě armáda. Já na GŠ nezískal SPZky aut, kterým jezdili moji podřízení, protože se jednalo o utajovanou skutečnost. :-)
Ze zajímavosti jsem chtěl vědět, kde je na Tachovsku slavný zasypaný bunkr (největší a nejdražší, který jsme kdy na našem území měli - Drnov x 3, komplet pod zemí, plná plné obsazení bojových pozic 260 osob, atd...), určený pro velení středoevropskému válčišti - opět utajovaná skutečnost.
A takto bych mohl pokračovat do nekonečna. I to byl důvod, proč jsem z AČR odešel. Byť teď pro soukromé subjekty děláme na věcech, které jsou leckdy ještě víc utajení-hodné (Ptyč, krizová komunikace NATO, Stará Boleslav...), ten rozumný přístup se nedá s armádou srovnávat. Ale to je tak asi všude na světě. :-)
VP VZ
#727

19.10.2015 [130]
Konečně taky někdo ze zde diskutujících pochopil jak to doopravdy je se sdělováním informací a povinným zachováním mlčenlivosti!! A že je to dva roky staré je úplně jedno!!
Radím všem Němým (VZS i VZP) a to současným i bývalým, aby sem zde v rozporu se zákony psali neveřejné informace. Jinak si musí být vědomi, že jsou za své jednání právně postižitelní!!
area 51
#728

20.10.2015 [131]
Ježíši, VELKÝ BRATR opět přišel a opět vyhrožuje. Vážně se divím tomu že ho to stále baví !!!!!
D.S.
#729

20.10.2015 [132]
Jste veskrze úsměvný... :-)
area 51
#730

21.10.2015 [133]
Z Tvého pohledu asi ano. Řekni nám jednu věc, PROČ NÁM NEUSTÁLE VYHROŽUJEŠ??? Nepatříš k nám, nejsi jeden z nás, nejsi a nikdy jsi nebyl NĚMÍ!!!!! Pakliže Tě nějak pobuřujeme tak přestaň na tyto stránky chodit. Nikdo z nás není na Tvé vyhrůžky zvědavý a hlavně si z nich nikdo nic nedělá!!!!!
area 51
#731

21.10.2015 [134]
Omluva pro D.S. Přehlédl jsem se, myslel jsem že píše VELKÝ BRATR !!!!!
D.S.
#732

22.10.2015 [135]
Jasně, je to tu kapku nepřehledné - já to psal samozřejmě na pana VP VZ :-)
area 51
#733

02.11.2015 [136]
Zpráva pro Otta a všechny Němé,venkovní oplocení Útvaru se skutečně hodně rozšířilo a je dokončené. K bráně č.1 už není volný přístup jako dříve!!!
karel…
#734

07.11.2015 [137]
zdar ajvn jo maš pravdu A druhý topič se jmenoval jak Ještě snáma sloužili Roman F. Milan K. Na všechny si nevzpomenu
Pepa Vorel
#735

27.12.2015 [138]
proč pozdě huž vím a tuším že v civilu jsi hraval na bubny že jo
Pepa Vorel
#736

27.12.2015 [139]
ne bohužel jsem z Brna
Pepa Vorel
#737

27.12.2015 [140]
Kuchtík soukup Nebo dkopal či nějak podobně no kdo si to má po tolika letech pamatovat
radrar
#738

26.04.2016 [141]
nehral jsem na nic ale byl jsem 1/2 roku na pš
area 51
#739

30.05.2016 [142]
Pro Jazyka, jsem z okolí Mladé Boleslavi.
Larry
#740

14.06.2016 [143]
Ad Mlčenlivost.

Osobně jsem sloužuil řadu let jako VZP na podobném zařízení.
VZP podepisovali mlčenlivost 10let po skončení sl. poměru.
To co tady píše VP VZ jsou jen "kecy v kleci"
To co najdete u Němých je standartní výpočetní technika, jen data jsou utajovaná. Samozřejmě HW a SW se během let mění...
Kolik stálo oplocení okolo "díry" lze dohledat na internetu.
Pokud by objekt AČR hodlala opustit, tak by do oplocení neinvestovali. Protože považuje MO pracoviště za perspektivní tak v souvislosti s otevřením Brd veřejnosti se právě oplocovalo.
Padla tady zmínka o O2. Uvědomte si, že služební telefony AČR všechny jsou v síti O2, kde je jedním z manažerů bývalý velitel VÚ 3255.
Toník
#741

19.06.2016 [144]
Ty jsi nějakej chytrej....Nebudeš taky z VÚ 3255, když víš vše o služebních telefonech AČR a jejich vazbu na O2? A o Němých nevíš vůbec nic!! Nebo jsi alis pro VP VZ....Každopádně k nám Němým nepatříš!!!!!!
Jazyk
#742

26.06.2016 [145]
Podepisovalo se 2x při nástupu k útvaru a při odchodu. Co se pamatuji bylo tam, že nevykecáme nic o objektu Vzžp. Žádných 10 let tam nebylo, to mi říkali až na vojenské správě, že nesmím 10 let do ciziny. Kapitalistické. Ale byl to fofr, v 8 h ráno jsem předával strážní stanoviště nadporučíkovi a v 11h jsme byli v Rokycanech u rychlíku.
Pelikán
#743

14.07.2016 [146]
Dobrý den, prosím, mohl bych poprosit o kontakt na pana D.S.nebo p.Lezce? Děkuji.
Hanz
#744

16.07.2016 [147]
Dobrý den,

použijte kontaktní formulář http://brding.up4.cz/kontakty/
Anonym
#745

05.04.2017 [148]
Buďte všichni v klidu, všichni vědí, že je to bývalé VS ČsF /československý front/, tzn. ZVO - záp. voj. okruh. A 99,9% Vás v podzemí ani nebylo.
User
#746

08.04.2017 [149]
Ty seš ale dobrej trol. Hlavně že ty to v podzemí znáš úplně všude a byl jsi tam furt co. Ty dacane..
D.S.
#747

10.04.2017 [150]
Dobrý den všem.
Z vás kdo měli tu možnost, co říkáte novému vybavení a funkci. Podle mě nejen Evropská špička co do technologie, ale i dobře vymyšlený koncept. Mám z toho radost!
D.S.
PS: A neutuchající zájem "ruských turistů" potvrzuje, že v Kremlu z toho naopak radost nemají...
Larry
#748

11.05.2017 [151]
To D.S.
Rusové se "nenosí". Vědí jaká je kousek za Prahou ekonomická situace, snadno naverbují občany ČR.

Celé to dávají postavit soukromým nebo rádoby soukromým firmám, které se tak tváří a potom to utajují.

Rusové mají něco podobného, my jsme vyváželi komplet datová centra. Při převzetí zjistili že to nesplňuje tech podmínky zadání ( odesílalo to na server výrobce pravidelnou "svodku") Nakonec nám to vrátili a koupili zřejmě přímo v Asii.
Holdt "maličkost" která je 99,8% uživatelů lhostejná.
Jeden z těch chlapců nás pozval na večerní saunový dýchánek, pracovně nic, ale jenom nám bez komentáře promítli docela hezké, kvalitní sat. snímky, kdy se hned po r. 2000 stavěl kousek za Blavou jeden moc zajímavý 3 patrový směrem dolů objekt.
Znali i registrační značky vozidel, jména, hodnosti funkce. Nic více, nic méně, bez diskuze.
Ptyč je provalená, bylo to i v TV, záběry z výstavby, žádali obecní úřad o stanovisko a kopii stavebního povolení. potom to utichlo.
K StBol. se dají najít fotografie na webu před i po rekonstrukci.
Svět je malý a dnes takové pracoviště či objekt je utajit nemožné. Tajná jsou data v reálném čase. To víte sám.
mlcoch
#749

11.05.2017 [152]
a nevite co se deje v jincich-velci nahore v lese? hlidaj nehlidaj da se tam podivat?
D.S.
#750

18.05.2017 [153]
Dobry den Larry,
mate samozrejme pravdu, nicmene osadka Ruske ambasady v Praze se necim zabavit musi, ze? :-)
A druhak "old-schoolový" přístup, kdy někdo někam dojede, nafotí a napíše o tom písemnou zprávu - inu rusové.
D.S.
D.S.
#751

18.05.2017 [154]
Víme / hlídají / dá.
Larry
#752

24.06.2017 [155]
Dobrý den D.S.
ono se můžeme podívat i z druhé strany
http://zpravy.idnes.cz/stat-nedopatrenim-odkryl-jmena-svych-spionu-zverejnil-je-na-internetu-1mx-/domaci.aspx?c=A100801_212456_domaci_vel

Tady si naši zpravodajci dali gól do vlastní branky.
(Skopje, Moskva atd....)
Ještě jeden zajímavý postřeh
http://zpravy.idnes.cz/adresy-tajnych-agentu-jsou-na-internetu-fd0-/domaci.aspx?c=A041212_225448_domaci_pol

Ono to je oboustranné. I "laikovi" stačí používat internet a přemýšlet. Místo "smažení on line gamesek" a flákání se po sociálních sítích.

Věřím, že to co se napsalo na mainstreamový web, Rusové věděli a používali celé roky, zvláště pokud je databáze katastru nemovitostí na internetu.
Na jednom domácím webu s mapami najdete nasnímkované z 60m i utajované vojenské objekty.A že Zeiss optika je opravdu dobrá. Amíci na mapách google je mají vyretušované.

Mějte se fajn a příjemnou dovolenou.
L.
D.S.
#753

07.08.2017 [156]
Dobrý den, Larry. Ano, máte samozřejmě pravdu.
Tajné služby (a to si laická veřejnost málo uvědomuje) získávají neuvěřitelné množství informací z veřejných, otevřených zdrojů. Internet tomu pomohl, ale podobné to bylo i za doby studené války. Když jsme byli minulý rok na "přísně tajné" konferenci lidí motajících se kolem tajných sluižeb zemí NATO, vyprávěl tam bývalý vojenský přidělenec US Ambassy v Praze, kolik informací byli schopni získat v Rudém právu. :-)
Ale zpět k internetu - na českém internetu najdete například fotografie plánů K-116, a to jen proto, že musí být kvůli požární ochraně vyvěšené na zdích objektů v nějakých rozestupech a tu a tam se tam některý návštěvník, profesant či zaměstnanec má tendenci vyfotit, aby kamarádům ukázal, že byl v tom "tajném objektu". Stejně tak najdete na několika místech fotografie z roku 2015 a 2016 z objektu " U Němých", podle zveřejněných veřejných zakázek se dá dopočítat posádka mnoha utajovaných objektů atd.
D.S.
User
#754

29.10.2017 [157]
Hoď sem odkaz ,na ty fotky od Němých.
david
#755

02.11.2017 [158]
vím o něm má ho soukromá osoba a má tam nahradní díly pro auta :)
david
#756

02.11.2017 [159]
mladotice zastávka je bunkr to ano zabetonován je vchod z budovy hlavní vchod je zamřížovaný a v součastné době se používá jako sklad pro ubytovnu
Kamil
#757

03.11.2017 [160]
Na steamu je o tom i dokument. Urcite stoji za shlednuti :) + jsou jeste webovky od lidi co tam meli ZVS.
Larry
#758

01.12.2017 [161]
Dobrý den D.S.
děkuji za Váš comment. Už jako mladík jsem četl Letectví a Kosmonautiku v 80tých letech. Víte, když jsem vzal tužku a papír. ( časopisy jsem si půjčoval v knihovně) dal se vytvořit docela slušný přehled o dislokaci Čsl. letectva.
Výtěžnost informací z ofiko zdrojů viz Rudé Právo, nějaká byla, ale nic závratného. Pan Charge ď Affaires to trochu zveličuje.Pocit vítězů a vlstní důležitosti?? Zvláště když není přítomen nikdo, kdo by připomněl co všechno věděli zpravodajci ČSLA a specialisté REB. Ta pravá doba pro získávání informací přišla s rozvojem sociálních sítí a vůbec IT.V 90tých letech se upustilo od sledování radiového spektra ve velkém stylu a objektem zájmu se stali počítačové sítě, GSM komunikace.
P.S. Anonym, pokud chcete fotografie, začněte přemýšlet, používat mozek a internet.
D.S.
#759

23.12.2017 [162]
Hezký den, anonyme, omlouvám se, ale linky sem nehodím je to několik veřejných galerií na "Rajčeti". D.S.
D.S.
#760

23.12.2017 [163]
Dobrý den i Vám, Larry.
Ad. LKáčko - souhlasím, tohle je přesně práce s otevřenými zdroji jak se na zastupitelství obvykle provádí - Vy jste to měl jako koníčka, někdo to má (docela dobře) placené. :)
Docela známá je situace ze sedmdesátých let, kdy USA potřebovaly zjistit které Egyptské základny jsou vybavený stihačkami MIG-21. Stačilo k tomu přes "spřáteleného" (=uplaceného) důstojníka vojenské části prezidentské kanceláře doporučit prezidentu Muhamma Anvar as-Sádátovi (omlouvám se, pokud to jméno komolím), že by bojovou morálku pilotů těch nových strojů velmi zvýšilo, pokud by je navštívil. Pak stačilo sledovat noviny s oslavnými články o prezidentovi, který má rád svoje piloty a během měsíce byly všechny lokace američanům známy.
Jinak se vším, co píšete souhlas, jen to rádiové spektrum nám jede a jede stále...
Krásné Vánoce všem (vč. pluk. J.T. který sem chodí rozhodně z IP adresy která s Vojenským zpravodajstvím nemá nic společného! ;-))
D.S.
Larry
#761

03.01.2018 [164]
Dobrý den,pane kolego.
Vám i všem čtenářům brdingu do nového roku vše nejlepší, klid pohodu a zdraví přeji.
V jedné své dovolené jsem potkal letce plk. v.v. sovětského letectva a bývalého instruktora v Egyptě. Vyprávěl mne večer u moře a vína, jak Egypťany cvičili. Byli neukáznění a "temperamentní" . To z jejich mentalit nedostanete. Takže sledovali na radarech "výkony svých svěřenců" ve vzduchu v reálném boji na MiG-21. Celé tajemství obrovských ztrát MiGů -21 v soubojích s izraelskými F4 byla arabská nátura.Jeden Egypťan se dokázel i třikrát katapultovat z v momentě kdy jen detekoval vizuálně či radarově nepřítele. 3 MiGy poslal k zemi bez jediného výstřelu. Přitom bylo rovnocenné letadlo Phantomům. Byli to Arabové kteří se postarali o to, že druhý den po příletu MiGů-25 do Egypta byla fotografie v Tel-Avivských novinách. Škoda psát...

Monitoring radiového spektra samozřejmě jede, zejména ASMKS by ČTÚ s použitím technologie ROHDE & SCHWARZ, COMINT a ELINT satelitní komunikace rozpracovali Němci v Dessau již v 2 půli 80tých let.
https://www.youtube.com/watch?v=AhJnu3Y6xGk

ELINT pro krátkovlnné kmitočty sporadicky.
Jenom už to nemá nic společného s představami populace o agentovi v klobouku, hubertusu, sedícího kdesi v přítmí a pod rouškou noci vysílajícího šifrované "tajné informace" telegrafní abecedou na krátkých vlnách. :-)))
Hezký den
Ládín
#762

04.01.2018 [165]
Děkuji.I Tobě přeji do roku 2018 jen to dobré,ať se daří.
Předávám žádost : Dobrý den,
prosím o zaslání kontaktu na osobní mail diskutujícího kolegy s nickem D.S.
(pokud dotyčný souhlasí)

Děkuji Láďa alias "Larry"
D.S.
#763

06.01.2018 [166]
Hezký den,
nechtel jsem se uvadet soukromy email, proto jsem si zridil email generalgeneral@openmailbox.org. Napište mi prosím tam.
Předpokládám, že tento mailový server všchni dobří konspirátoři znají. :) Pokud ne, přátelsky doporučuji due to a safety Safety SAFETY! D.S.
D.S.
#764

19.02.2018 [167]
Pro ne-reakci byl dnes email zrušen. D.S.
Roman
#765

04.03.2018 [168]
Zdar lidi. Je mi 20 a dělám číšníka ve Švýcarsku. Může mi někdo dát prosím kontakt? Chtěl bych se naprosto jednoduše zeptat na dvě, tři jednoduché otázky a zase to nechat být. Jenom jsem teď projel fóra od A po Z a nechal jsem v tom tolik času že jsem fakt zvědavější teď. Děkuji moc za odpověď.
Kamil
#766

12.06.2018 [169]
Na rajčeti jsem našel jen tohle, a to na Němé nevypadá :D
http://x-lm.rajce.idnes.cz/Akce_brezina/
Jazyk
#767

24.06.2018 [170]
Ahoj, tak jsem přemýšlel, začal používat mozek, ale na Rajčeti jsem nic co by mi připomínalo 2739 nenašel. Zase chtěl někdo být zajímavý.
Cheznovák
#768

11.07.2018 [171]
V Brdech se občas dějou věci který jsou jak se řiká "mezi nebem a zemí" Jednou jsem se ve Strachau tak zkároval,že jsem se prostě vydal na večerní cestu lesem, asi jsem si v tu chvíli myslel to, jak si cestu pěkně urychlim. Do dneška nepochopim na jakou putyku jsem po cestě narazil. Taková malá hospůdka jakoby u někoho doma.(Nebylo to u Andělů, ale snad někde na Smolárně) No každopádně když jsem pak pokračoval, tak jsem si ještě napůl vyvrknul kotník a horkotěžko se dobelhal do Těňí...do lesa bez baterky v noci=nikdy víc asi =)
Kamil
#769

15.01.2019 [172]
Z dobových dokumentů:
Nadloží 28-43m
Odolnost proti letecké pumě 500kg
Vzdušný výbuch 30kT ve výšce 418m
Pozemní výbuch 30kT ve vzdálenosti 135m (1MPa)
Odolnost vstupů 500kg letecká puma
Odolnost dveří a tlakových uzávěrů 2Mpa
Osádka 220 osob

Objekty u Strakonic a Stříbra mají identickou odolnost i kapacitu.

Pokud někdo znáte objekt u Mladotic, víte jak vypadají vnitřní prostory S-1- Chodba o rozpětí 3m zajištěná betonovými rámy a pažnicemi. Na rozdíl od Mladotic mají Strašice kabelovou šachtu, její vyústění je patrné na výškopisné mapě.

Nic z uvedených informací nepodléhá žádnému stupni utajení.
Kamil
#770

15.01.2019 [173]
Žádný vjezd u Jinců neexistuje, to si kolega popletl s bývalým TVS ČsF. Oni ti němí nakonec nemají víc než kilometr chodeb.
Ilja…
#771

30.09.2019 [174]
Dobrý den, koupil jsem si motorový dron a chystám se s ním nad objektem přeletět v nízké výšce, je to trestné? Za předpokladu, že fotografie objektu z výšky máme stejně že satelitů. Pak pridam foto na rajče a link sem. Díky
Jirka…
#772

17.10.2019 [175]
Doufám, že vaše krátké odmlčení se je dobrovolné. Po případném přeletu budete mít ve věci jasněji. Soudě dle nařízení vlády č. 522/2005, § 316 odst. 5, a § 317 odst. 4 trestního zákoníku bylo trestným již zakoupení dronu, pokud jste již při jeho zakoupení choval úmysl riskovat zjistit "Skutečný charakter vojenských útvarů, vojenských zařízení a vojenských záchranných útvarů a jejich dislokace, krytý legendovým názvem" a tuto utajovanou informaci vyvěsit na tento nepovolaný web. Nabízí se odnětí svobody na 2 až 8 let, je-li skutečný charakter tohoto konkrétního zařízení tajný, anebo pokud je důvěrný a tuto stránku čtou cizí mocnosti. Pokud dron včas rozšlapete, trestnost jeho zakoupení zanikne.
D.S.
#773

21.10.2019 [176]
Hezký den,
trestnost takového jednání je na zvážení. rozhodně se nejedná o dovolené jednání. Nicméně objekt nyní nemá jakoukoliv obranu proti podobnému "narušení koridoru". Na druhou stranu, z dronu nezjistíte nic víc, než z Google-maps (tedy nic). D.S.
Larry
#774

11.11.2019 [177]
Ad: DRON
Přelety přes stacionární objekty-budovy nezjistíte nic více než z google maps , mapy.cz nebo ruského yandexu, jenž má také solidní mapy.
V ČR a SR mapy nejsou retušované, na rozdíl od jiných zemí kde grafici před zveřejněním na webu pomocí photoshopu "zamaskují" tzv. důležité objekty (příkladně za velkou louží)
---------------------
Důvod přeletů bych pochopil pokud budete přelétat nad přesunovanými vojsky, vojenskými kolonami. I tady ale bude aplikováno nařízení vlády č. 522/2005, § 316 odst. 5, a § 317 odst. 4 TZ. Pokud jste dron kupoval v ČR zcela jistě po Vás chtěli při zakoupení "nacionále" tedy, jméno, adresu bydliště......
Snaha vlády je získat kontrolu nad vlastníky dronů. Viz pokusy o různé označení pro snadnou vizuální identifikaci, radiové odpovídače atd. Dnes již drony dokáží plnit i jiné úkoly než optoelektronický průkum.
Já používám AIS View freeware aplikaci jako základní pomůcku a vyplatilo se mne to.
Ilja…
#775

23.02.2020 [178]
Bohužel nad objektem nelze dron použít, je totiž naváděn pomocí signálu z mobilního telefonu a v místě není vůbec žádný signál. Nevím jestli je to způsobeno rušičkou záměrně, či je to jen náhoda, ale podobná technika je na tomto místě nepoužitelná, myslím, že stejný problém by měl i rádiové ovládaný dron. Přeji hezký den
Dan
#776

01.03.2020 [179]
Samozrejme, ze to neni nahoda! Technicke opatreni proti zvedavcum..... Co jsi cekal ze to bude fungovat - naivita.
Petras1000
#777

05.04.2020 [180]
Čauvec chlapi sloužil jsem tam 85-87 to bychom de .šli znát Areva
Marťas
#778

15.05.2020 [181]
Zdravím všechny od Němých. Taktéž jsem tam sloužil. Leden 99. Velitelem útvaru byl tuším že Kaňák, na Americe si pamatuju ex. tupogumu pplk. ing Pavel Masare a náš velitel byl nezapomenutelnej prap. Jiří Heiser.
mlčoch
#779

17.05.2020 [182]
ano mas pravdu tumpach cervenka a dal nevim
Marťas
#780

18.05.2020 [183]
Zdravim tě Mlčoch Červenku i Tumpacha si pamatuju. Byli to oba naši myšáci. To by sis mohl pamatovat i na Čmolíka, Štochla, Sváťu Konvičkojc, Firsta, Hatlmana atd. Taky už si je všechny nepamatuju.
Cementar
#781

14.10.2020 [184]
Znam kluka, kterej tam slouží, nic z nej nikdo, ale nedostane, jen to, ze uz tam neni moc lidi a ze organizačně spadají nekam uplne jinam nez objekt sloužil predtim. Z toho soudím, ze po reorganizaci ACR uz asi objekt neslouží původnímu účelu....
jan
#782

21.01.2021 [185]
Larry - ktory objekt za blavou mas na mysli?
Kamil
#783

20.05.2021 [186]
Poslední komentář
Pořád tu řešíte strašné tajemno, ale z dostupných archivních materiálů se zrušeným stupněm utajení se dá zjistit prakticky všechno ohledně původního určení, kapacity, technologií, předpokládané doby provozu a odolnosti. Jediná nedostupná věc je plán objektu, ale to nehraje zas takovou roli- nejzranitelnější části jsou vstupní objekty a chodby; jejich umístění je přitom komukoli, kdo se o podobné objekty zajímá jasné...

Související obsah

brding

podzemí

Reference

Podívejte se na naše reference

Prohlédnout

Aplikace

Podívejte se na naše aplikace

Prohlédnout

Co umíme?

Podívejte se co umíme

Prohlédnout

Co umíme?

Vytváříme sofistikované aplikace pro náročné

Od webových aplikací přes android až po převodové můstky či složité informační systémy.

Podívejte se k nám

Máte ještě čas? Podívejte se na další rubriky

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.